دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1401 - 19:59
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

آیین‌نامه آینده پژوهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

آیین‌نامه آینده پژوهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آئین نامه هشت ماده‌ای آینده پژوهی به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
کد خبر : 805255

به گزارش خبرگزاری آنا از مشهد، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی همراه با حکیمان و تجلیل از استادان برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که عصر امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و ما هم در جهت تحقق شعار سال می‌خواهیم که به جایگاه حقیقی‌مان در حوزه‌هایی همچون تولید ثروت و دانش، شاخص‌های فناورانه و دستاورد‌های علمی دست یابیم.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت، توجه ویژه‌ای روی موضوع آینده پژوهی دارد که در همین خصوص آئین نامه هشت ماده‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رتبه ایران در آخرین رتبه‌بندی جهانی، ایران در رتبه پانزدهم جهان در حوزه تولید دانش بوده است، تاکید کرد: ایران از کشور‌های همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی، قطر و عربستان بالاتر است. اما معتقدیم با توانمندی‌هایی که داریم می‌توانیم به جایگاه‌های بهتر برسیم.

پناهی تصریح کرد: در این بند‌های هشت‌گانه این آیین نامه موضوعات بسیار مهمی همچون تحول در پژوهش، تشکیل کمیته تخصصی آینده پژوهی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان اشاره شده است.

وی با بیان اینکه باید عرصه علم و فناوری، مسیر‌های پیشرفت و ارتقا را به خوبی طی کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید با توسعه علم و فناوری به سرعت به سمت دانشگاه نسل چهار حرکت کنیم و حرکت از نسل یک به نسل‌های ۲، ۳ و ۴ نباید به کندی صورت پذیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما باید آینده نگاری در شاخص‌های علمی داشته باشیم، در این حوزه هم‌اکنون در عدد زیر ۱۵ هزار در میان تولید علمی سالیانه هستیم و باید در سال ۲۰۲۵ به عدد بالای ۲۵ هزار در این عرصه برسیم.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته