دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1401 - 10:42

فرمانده نیروی هوایی ارتش: در تولید پهپاد به خودکفایی صد درصد رسیدیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش: در تولید پهپاد به خودکفایی صد درصد رسیدیم
 فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی صد درصد رسیده ایم، ولی نباید لحظه‌ای در این مسیر بایستیم.
کد خبر : 805206

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه بازدید از توان رزمی عملیاتی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، اظهار کرد: بحمدالله در زمینه هواپیمای بدون سرنشین، پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و دو پهپاد بسیار راهبردی و ارزشمند «کمان ۱۲» و «کمان ۲۲» توسط نیروی هوایی و پهپاد‌های راهبردی دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین جزو اولین‌ها در منطقه هستیم و این توانایی روز به روز در حال افزایش است و در آینده‌ای نه چندان دور اخبار خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

امیر سرتیپ واحدی خاطر نشان کرد: هواپیما‌های بدون سرنشین از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند که در آزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهپاد‌ها و موشک‌های نقطه‌زن وزارت دفاع مورد اصابت قرار دهیم.

 فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: بحمدالله امروز در جایگاهی قرار داریم که در زمینه هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی ۱۰۰ درصد رسیده ایم، ولی نباید لحظه‌ای در این مسیر بایستیم، چرا که یک لحظه ایستادن در این زمینه، عقب افتادن را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته