دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عوارض معوقه آلایندگی شرکت‌های نفتی با پیگیری رئیس جمهور واریز می‌شود

خاندوزی گفت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی شرکت‌های نفتی معوقه از ۱۰ سال گذشته، با پیگیری رییس جمهور وصول و به حساب شهرداری‌های خوزستان واریز می‌شود.
کد خبر : 805172

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از انبار هوشمند تملیکی خوزستان که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده افزود: تجهیز و احداث ساختمان‌های مربوط به حوزه انبار تملیکی، انبارداری و حوزه‌ای که مربوط به اموال مردم است، پس از سال‌های سال بی اعتنایی به حقوق عامه، کارآفرینان و فعالان اقتصادی که معنایی جز آواربرداری از کوتاهی در بخش اقتصادی ندارد انجام می‌شود.

وی‌ی بیان کرد: ساختمان‌هایی که امروز قد کشیده اند باید از چهار سال قبل و یا ۱۰ سال پیش در خصوص حفظ اموال مردم، دلسوزانه و مسوولانه برای آن‌ها تصمیم گرفته می‌شد، اما نشد.

وی درباره انبار هوشمند تملیکی خوزستان نیز گفت: این انبار در قالب چهار سوله مجهز با امکان بازیابی سریع کالا‌های کشور و فرسوده نشدن کالاها، برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری شد.

خاندوزی افزود: افتتاح این انبار آغاز نسل نو نظام انبارداری و نگهداری کالا‌ها در حوزه سازمان اموال تملیکی کشور به شمار می‌رود که نقطه شروع آن در خوزستان بود.

وزیر اقتصاد و دارایی کشور با بیان اینکه بزرگترین و بالاترین ارزش مربوط به کالا‌هایی که در چهار تا پنج سال گذشته در انبار تملیکی نگهداری شده و صدور حکم آن‌ها به طول انجامیده است تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این کالا‌ها شامل یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو خارجی است که با همکاری دستگاه قضا احکام آن‌ها صادر شد و تا مهر امسال برای همه مردم به مزایده همگانی گذاشته خواهد شد.

خاندوزی گفت: امروز که نسل جدید انبارداری کالا در خوزستان را گرامی می‌داریم باید کمک کنیم ابتدا تسهیل چرخه تجارت برای ما کالای متروکه ایجاد نکند و دوم اگر به دلایلی مدتی کالا نگهداری شود، شان امانتداری با بهترین و کم هزینه‌ترین روش و به صورت شفاف انجام شود.

وی ادامه داد: امروز قوه قضاییه به عنوان رکن تعیین تکلیف احکام قضایی و تعزیراتی همکاری خوبی با دولت شروع کرده و نیز با همت برخی مسوولان در حوزه اداری این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه اصلی خود را تسهیلگری برای کسب و کار، تولیدکنندگان و مردم می‌داند، گفت: برای اینکه کسب و کار و تولید به آسانی محقق شود و شغل و چرخه تجارت به حرکت درآید وظیفه این وزارتخانه، امانتداری دارایی‌های ملت و در پیش چشم مردم است.

خاندوزی بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی شرکت‌های نفتی معوقه از ۱۰ سال گذشته، با پیگیری رییس جمهور وصول و به حساب شهرداری‌های خوزستان واریز می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته