دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 16:14

ادعای دبکا فایل: مقاومت اوباما در برابر سیاست‌های ضد ایرانی کشورهای عربی

یک وب‌سایت اسرائیلی، جزئیات درخواست‌های سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از رئیس‌جمهوری آمریکا را که اوباما آن‌ها را رد کرده است، فاش کرد.
کد خبر : 80509

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه دبکا فایل که با سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل در ارتباط است، نوشت که شش رهبر کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس تصمیم گرفتند اختلافات خود را کنار بگذارند و در نشست خود با اوباما، چهار درخواست مطرح کنند تا سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا را هر چه بیشتر به سیاست‌های خود نزدیک کنند. این چهار درخواست از این قرار بودند:


1. آمریکا، برای قدرت بخشیدن به اقلیت سنی در عراق اقدام کند و در دولت مرکزی در بغداد، تعداد قابل قبولی از سنی‌ها را نماینده کند. شش رهبر عرب به اوباما گفتند که تلاش او برای جلب حمایت حیدر العبادی، نخست‌وزیر کنونی عراق، اشتباه است. آن‌ها همچنین با استناد به داده‌های اطلاعاتی که در اختیار دارند، موعد براندازی العبادی را نزدیک ارزیابی کردند و هشدار دادند که جای العبادی را نخست‌وزیری وفادار به ایران خواهد گرفت. اوباما این درخواست را نپذیرفت و تاکید کرد که سیاست خود را در عراق، تغییر نخواهد داد.


2. رهبرانِ کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از اوباما خواستند در واکنش به پافشاری ایران بر آزمایش موشک‌های بالستیک، تحریم‌هایی تازه علیه این کشور تحمیل کند که اوباما، این درخواست را نیز نپذیرفت.


3. سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از اوباما خواستند جنگندهای اف 35 به آن‌ها بدهد تا بتوانند در برابر (ادعای) تهدید موشکی ایران از آن‌ها استفاده کنند، اما اوباما این درخواست را نیز رد کرد.


4. سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس در پایان، پیشنهادها و درخواست‌هایی درباره سوریه مطرح کردند و از اوباما خواستند از همکاری با روسیه و سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در سوریه دست بکشد و به جای آن با کشورهای عربی و ترکیه همکاری کند تا جنگ در سوریه پایان یابد و بشار اسد از قدرت برکنار شود، اما باراک اوباما، همه این درخواست‌ها را رد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته