دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1401 - 12:43
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛

توصیه رئیس بانک مرکزی به زوار اربعین برای خرید ارز

توصیه رئیس بانک مرکزی به زوار اربعین برای خرید ارز
رئیس بانک مرکزی توصیه‌ای به زوار اربعین برای خرید ارز مطرح کرده است.
کد خبر : 805087

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای افزایش مراکز توزیع ارز زوار اربعین وجود دارد یا نه، گفت: انتظار این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند، ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده که اسامی آن‌ها نیز اعلام شده است، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها، چون باعث ازدحام می‌شود.

وی ادامه: ما این امر را تسهیل کردیم به این معنا که اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوارش بخواهد ارز اربعین را دریافت کند، مراجعه یک نفر کفایت می‌کند، درباره دینار نیزمیزانی از کشور عراق وارد شده که آن هم از فردا توزیع خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در مبادی مرزی لزوماً اگر افراد ارز هم نداشته باشند، ما دستگاه‌های خودپردازی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان، سقف برداشت را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم تا چنانچه ریال هم دریافت کنند، بتوانند در عراق استفاده کنند، زیرا معمولاً ریال نیز در عراق قابل استفاده است.

صالح‌آبادی در پاسخ به این سوال که اتصال بانک مرکزی به پنجره ملی خدمات چه زمانی تکمیل می‌شود؟، گفت: ما تا آخر شهریورهر قسمت از بانک مرکزی که به پنجره ملی خدمات متصل نشده است را حتماً متصل خواهیم کرد.

انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته