دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1401 - 18:42
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

زائران پاکستانی و افغانستانی به سمت مرز با عراق نیایند

میراحمدی با بیان اینکه منتظر اعلام نظر نهایی عراق درباره زوار پاکستانی و افغانستانی هستیم، گفت: به تعدادی از زوار این کشورها که در مرز حضور داشتند، اطلاع داده شد که به عقب بازگردند و منتظر ورود به کشور عراق نباشند.
کد خبر : 805006

به گزارش گروه سیاست خبرگی آنا، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در تشریح آخرین مصوبات ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه طرف عراقی برای عبور زوار پاکستانی و افغانستانی به سوی عراق موافقت نکرده است، اظهارداشت: تا زمانی که دولت عراق تصمیم نهایی خود را در این موضوع اعلام نکند، زوار این کشور‌ها نباید برای خروج به سوی مرز‌ها حرکت کنند.

وی افزود: به تعدادی از زوار پاکستانی و افغانستانی حاضر در مرز نیز اطلاع داده شد که به عقب بازگردند و منتظر ورود به کشور عراق نباشند. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: زائران عزیز باید بدانند که این سفر در عین حال که یک لذت معنوی غیرقابل توصیف دارد و این لذت معنوی همه سختی‌ها را برای زائران راحت می‌کند، اما این سفر در عین حال یک سفر سخت و دشوار است. 

وی با بیان اینکه ما با تراکم جمعیت و گرمی هوا در این سفر مواجه هستیم، ادامه داد: به همین دلیل، تاکید کردیم افرادی که چنین شرایطی برای آن‌ها غیرقابل تحمل است، حتما از این سفر پرهیز کنند. افراد کهنسال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد دارای اطفال صغیر از انجام سفر اربعین خودداری کنند.

میراحمدی اظهارداشت: مسئله بعدی، استقبال زایدالوصف اهل سنت عزیز ما هم در دو استان آذربایجان غربی و کردستان و هم در اقلیم کردستان که یک پیوند مثال‌زدنی و جلوه بسیار باشکوهی را از پیوند اهل سنت و شیعه را به نمایش گذاشتند که به برکت اربعین حسینی است و باید آن را پاس بداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته