دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1401 - 14:14

کربکندی: تغییر اسکوچیچ به نفع تاج هم نیست/ او باید ثابت کند تاج سابق نیست

کربکندی: تغییر اسکوچیچ به نفع تاج هم نیست  او باید ثابت کند تاج سابق نیست
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: به نظر من با هیچ عقل و منطقی تغییر سرمربی در شرایط فعلی به نفع نیست و حتی این موضوع به نفع تاج هم نیست.
کد خبر : 804777

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و مسائل پیش‌روی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران وضعیت بهم ریخته‌ای دارد و مشکلات آن زیاد است، در حالی که تیم ملی راحت‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را نسبت به ادوار گذشته داشته اما حواشی زیادی دارد. تیم ملی با نتایج ناامیدکننده‌ای که گرفت امکان صعودش به جام جهانی زیاد نبود با این حال اسکوچیچ دم دستی‌ترین مربی بود که می‌توانستند برای تیم ملی انتخاب کنند. در نهایت با انتخاب این سرمربی و شناختی که از فوتبال ایران داشت، تیم توانست به جام جهانی صعود کند.

اسکوچیچ را باید بعد از صعود به جام جهانی تغییر می‌دادند نه الان!

 وی اظهار کرد: الان هم در آستانه جام جهانی هستیم و با انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون، صحبت از تغییر سرمربی به میان آمده است که به نظرم تصمیم درستی نیست. اگر قرار به تغییر اسکوچیچ بود این اتفاق باید بعد از صعود به جام جهانی اتفاق می‌افتاد. مسئولان فدراسیون از او تقدیر می‌کردند و هر کسی که مناسب نیمکت تیم ملی بود را انتخاب می‌کردند، اما نه حالا که دو ماه دیگر جام جهانی است و ما هنوز صحبت از تغییر سرمربی مطرح می‌کنیم. صحبت از تغییر سرمربی در چنین شرایطی، یک التهاب و آشفتگی ایجاد می‌کند و تمرکز سرمربی را بهم می‌ریزد. پس از انتخاب رئیس فدراسیون هم مدام صحبت از حضور کی‌روش می‌شود که همین موضوع هم به تیم ملی و سرمربی در آستانه جام جهانی ضربه می‌زند.

به نفع تاج نیست اسکوچیچ را الان تغییر دهد

کربکندی در مورد بازگشت دوباره تاج به فدراسیون فوتبال گفت: من اعتقاد دارم باید نفرات بیشتری برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام می‌کردند. با این حال از بین سه نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی تاج تجربه بیشتری داشت و در نهایت هم اعضای مجمع با اکثریت رای او را انتخاب کردند. اما با شرایطی که فوتبال ما دارد، رئیس جدید باید با تفکر نو و آدم‌های جدید و یک برنامه‌ریزی دقیق کار کنند تا شرایط فوتبال را سر و سامان بدهند. من معتقدم در شرایطی فعلی حتی تغییر اسکوچیچ به نفع رئیس جدید فدراسیون فوتبال هم نیست. تیم ما در جام جهانی قرار نیست قهرمان جهان شود، آن‌ها به دنبال یک حضور آبرومندانه در جام جهانی هستند و آرزوی همه مردم که به فوتبال علاقمند هستند، این است که تیم ملی یک مرحله از گروه خود صعود کند، در چنین شرایطی سرمربی که موفق به صعود ایران به جام جهانی داشته و شناختی هم از تیم ملی دارد، حق‌اش که در جام جهانی هم حضور پیدا کند. البته درست است که این مسائل در فوتبال حرفه‌ای معنا ندارد اما در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی من نمی‌دانم به دنبال چه چیزی هستیم. بنابراین به نفع تاج هم نیست که دست به تغییر سرمربی بزند.

تیم ملی ساختار دفاعی خوبی ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: اگر تاج اسکوچیچ را تغییر دهد و تیم نتیجه نگیرد آن وقت همه هجمه‌ها به سمت او می‌رود که نباید در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی سرمربی تغییر می‌داد. اگر هم تیم با اسکوچیچ به جام جهانی برود و نتیجه نگیرد آن وقت تاج می‌گوید این انتخاب من نبوده است. بنابراین به نظر من با هیچ عقل و منطقی تغییر سرمربی در شرایط فعلی به نفع نیست و حتی این موضوع به نفع تاج هم نیست. من خودم از جمله کسانی هستم که به عملکرد اسکوچیچ نقد دارم و معتقدم او باید تاکتیک تیم‌اش را تغییر دهد، جام جهانی فقط این نیست که یک تیم مقابل حریفان در فاز حمله باشد. در زمان کی‌روش ما یک ساختار دفاعی خوبی داشتیم اما الان از آن ساختار دفاعی خبری نیست و ما مدافعان قوی هم در ترکیب تیم نداریم. امیدوارم اسکوچیچ با تغییر تاکتیک و آنالیز حریفان در گروه خود شرایط بهتری برای تیم فراهم کند.متأسفانه تیم ما الان فرصت تمرین ندارد چرا که مسابقات لیگ در حال برگزاری است، از آن طرف زمان زیادی هم نداریم و بازی‌های تدارکاتی خوبی هم برای تیم در نظر گرفته نشده است.

فیفا فوتبال ایران را به شدت تحت فشار قرار داده است

کربکندی عنوان کرد: در حال حاضر علاقمندان به فوتبال یک نگرانی نسبت به وضعیت تیم ملی و فدراسیون دارند؛ باید مسئولان با یک نگاه و تفکر جدید و برنامه‌ریزی بهتر این نگرانی را برطرف کنند. تاج ارتباطات سیاسی خوبی دارد و به افرادی وصل است که می‌تواند مسائل و مشکلات فوتبال را حل کنند. به هر حال انتخابات برگزار شده و اعضای مجمع یک نفر را انتخاب کرده‌اند، حال اینکه مدام از این انتخاب صحبت کنیم دردی از فوتبال دوا نمی‌شود. الان وقت همدلی در فوتبال است. از آن طرف تاج هم نشان دهد که با یک تفکر جدید و برنامه‌ریزی بهتر آمده تا مشکلات قبل را تکرار نکند و نگرانی‌ها را برطرف کند. فوتبال ما الان شرایطی دارد که از هر طرف مشکلاتش زیاد است؛ الان فیفا به شدت فوتبال ایران را تحت فشار قرار داده است. بحث حضور بانوان در ورزشگاه مطالبه اصلی فیفا بود که روی آن پافشاری کرد تا بالاخره شاهد حضور بانوان در ورزشگاه بودیم. آن‌ها روی خواسته‌هایشان پافشاری می‌کنند و ما هم برای اینکه در فوتبال باشیم باید موانع را برداریم و به خواسته‌های فیفا عمل کنیم. الان حضور بانوان در ورزشگاه‌های شهرستان‌ها هنوز رخ نداده و همین موضوع ممکن است دوباره چالش ایجاد کند. بعد از ورود بانوان بحث قضاوت آن‌ها برای مسابقات مردان مطرح شده که باز هم نشان می‌دهد فیفا در مورد خواسته‌هایش جدی است و باید به آن‌ها عمل کنیم.

تیم تاج باید تفکرات نو داشته باشند

وی در مورد نواب رئیس فدراسیون گفت: در این شرایط تاج هم باید بیشتر از قبل تلاش کند و به همه نشان دهد که آن تاج سابق نیست و قرار هم نیست مشکلات قبل دوباره تکرار شود. این مسیر را باید به اهالی فوتبال و علاقمندان نشان دهد. نیاز است که افراد جدید با تفکر جدید در کنار تاج باشند تا شرایط را بهتر کنند. افرادی مثل نبی و قنبرزاده در ورزش بوده و تجربیات زیادی هم دارند اما باید به روز شوند و همگام با نیاز امروز فوتبال پیش بروند. قنبرزاده باشگاه‌دار بوده و اطلاعات خوبی دارد و به نظر می‌رسد هم او و هم نبی افراد سالمی هستند اما آن‌ها هم نیاز به تفکر جدید دارند تا مشکلات فوتبال را بتوانند حل کنند. باید گذشته رها شود و به فکر آینده باشند. در چنین شرایطی می‌توان فوتبال را نجات داد در غیر این صورت روز به روز فوتبال ایران به قهقهرا می‌رود.

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته