دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 14:34
کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو خبر داد

رکورد 50 ساله گرما در تهران شکسته شد/ ریزگردها در راه ایران

کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فردا و روز جمعه وزش باد در کشورعراق باعث تشکیل گرد‌و‌خاک شده و این توده به سمت غرب و جنوب غرب کشور ما حرکت می‌کند و استان‌هایی که در این ناحیه از کشور قرار دارند کیفیت‌ هوایشان تغییر خواهد کرد، گفت: گرمای هوای تهران در روز گذشته در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
کد خبر : 80473

امین حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت آب‌و‌هوایی کشور با بیان اینکه امشب روی ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات زاگرس و بلندی‌های استان کرمان انتظار وجود ابرهای هم‌رفتی و یا جوششی را داریم، اظهار کرد: این ابرها باران توام با وزش باد و رعد‌و‌برق را پدید می‌آورند.
وی با بیان اینکه از فردا یک موج بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود، افزود: این موج بارشی به تدریج شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و با شمالی شدن جریانات و وزش باد روی دریای خرز این سواحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب مواج شدن دریای خزر در روزهای پنج‌شنبه اواخر وقت و جمعه می‌شود.


کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در این نواحی بارش پراکنده باران، رعد‌و‌برق و وزش باد خواهیم داشت، اضافه کرد: انتظار داریم از فردا تا روز شنبه (سه روز آینده) به صورت کلی نیمه شمالی کشور با شدت‌و‌ضعف‌های موجود دارای بارش پراکنده باران باشد.


نقشینه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امروز هوای گرمی روی نیمه شمالی کشور باشد، عنوان کرد: از روز پنج‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده سواحل شمال کشور با کاهش قابل دما مواجه شوند. در سواحل شمالی کشور کاهش 7 تا 12 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.


وی با بیان اینکه روز گذشته دمای هوای ساری به 40 درجه رسید، تصریح کرد: همین‌طور دمای هوا روز گذشته در اهواز 41 درجه سانتی‌گراد بوده و همچنین امروز بیشینه دما در ساری 31 درجه بوده است.


کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روز گذشته دمای بیشینه هوا در تهران 31 درجه سانتی‌گراد بوده است، گفت: در آمار 50 سال گذشته که مورد بررسی قرار گرفت در چنین روزی( 7 اردیبهشت ماه ) بروز چنین دمای هوایی کم‌سابقه بوده است و هوای تهران به شکل غیر عادی گرم‌تر شده است.


نقشینه ادامه داد: انتظار داریم طی روز‌های آینده هوا خنک‌تر شود. بیشینه دما تهران برای امروز 32 درجه سانتی‌گراد و برای فردا 31 درجه پیش‌بینی می‌شود.همچنین دمای هوای پایتخت در روز جمعه 29 درجه سانتی‌گراد می‌شود و طی روزهای آینده در تهران از بعدازظهر شاهد وزش باد و باش‌های پراکنده باران خواهیم بود.


وی با بیان اینکه استا‌ن‌های گیلان و اردبیل امروز شاهد وزش باد شدیدخواهند بود، اضافه کرد:پیش‌بینی می‌شود هوای دمای اردبیل امروز به 27 درجه سانتی‌گراد برسد و فردا دمای هوا در این استان 19 درجه خواهد شد.
کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از فردا در کشور عراق شاهد شکل‌گیری توده گرد‌و‌خاک خواهیم بود، توضیح داد: فردا و روز جمعه وزش باد روی عراق باعث تشکیل گرد‌و‌خاک شده و این توده به سمت غرب و جنوب غرب کشور ما حرکت می‌کند و استان‌هایی که در این ناحیه از کشور قرار دارند کیفیت‌ هوایشان تغییر خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته