دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1401 - 17:27
حجت‌الاسلام شریفانی:

برنامه تحولی قرآن و عترت در دانشگاه اجرایی شود

برنامه تحولی قرآن و عترت در دانشگاه اجرایی شود
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برنامه تحولی برای قرآن و عترت در واحد‌های دانشگاهی اجرایی شود و دارای سه محور اساسی باشد.
کد خبر : 804659

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد شریفانی در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، گفت: بنابر احادیث و روایات شروع و ختم عالم با امام حسین علیه‌السلام است.

وی با اشاره به حدیث درباره حضرت آدم و حدیثی که پیامبر درباره امام حسین علیه‌السلام بیان می‌فرماید" رأی شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود" بیان کرد: تمام‌ کارهای ما باید یک پیوست امام‌حسینی (ع) داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برنامه تحولی برای قرآن و عترت در دانشگاه اجرایی شود و این برنامه باید دارای سه محور اساسی باشد که برخاسته از واحدهای دانشگاهی باشد.

برنامه تحولی برای قرآن و عترت در دانشگاه اجرایی شود

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم برای قرآن کار کنیم باید در ابتدا دانشگاهیان را قرآن‌خوان کنیم در بعد دیگر باید حکمت‌های قرآن را در جامعه نشر دهیم  و در مرحله سوم لایه لایه‌های  وجود ما باید قرآن نفوذ کند و کارهای ما رنگ بوی قرآنی بگیرد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فعالیت برای قرآن شب و روز نمی‌شناسد و تا زمانی که به اهمیت قرآن ایمان نداشته باشیم به دنبال آن نخواهیم رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در این نشست گفت: بسیار مایه مباهات و خرسندی است که همدان میزبان نخبگان قرآن و عترت سراسر کشور است.

ابوالفضل یداللهی گفت: تلاش برای قرآن وظیفه تمام دانشگاهیان است و سعی می‌کنیم در دانشگاه آزاد اسلامی  خادم قرآن باشیم

در ادامه از نفرات برتر بیست و ششمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته