دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 13:58

کارمندان دولت ونزوئلا هفته‌ای سه روز به مرخصی اجباری می‌روند

با وخامت اوضاع اقتصادی و کمبود شدید برق در ونزوئلا، رئیس‌جمهوری این کشور دستور داد به کارکنان بخش دولتی در هر هفته سه روز مرخصی اجباری داده شود.
کد خبر : 80455

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، با دستور نیکلاس مادورو مبنی بر اختصاص سه روز مرخصی اجباری در هفته به کارکنان بخش دولتی و با احتساب تعطیلی آخر هفته، مدت کاری کارمندان به دو روز در هفته (یعنی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) محدود شد.


مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «ما دست‌کم به مدت دو هفته روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه را نیز برای بخش دولتی روزهای غیرکاری اعلام کرده‌ایم. این مرخصی شامل بیش از دو میلیون نفر از شاغلان بخش دولتی می‌شود اما کارکنان نهادهای ارائه‌دهنده خدمات ضروری از این مرخصی مستثنی شده‌اند.»


پیشتر، دولت ونزوئلا ساعات کار بخش دولتی را از هشت ساعت به شش ساعت کاهش داده است و تا روز 6 ژوئن (17 خرداد)، روز جمعه را تعطیل اعلام کرده بود.


علاوه بر ادارات و سازمان‌های دولتی، مدارس ابتدایی و متوسطه ونزوئلا نیز روزهای جمعه تعطیل خواهد بود و دانش‌آموزان در هفته، سه روز تعطیلی خواهند داشت.


از اوایل سال جاری، مراکز خرید و فروشگاه‌ها نیز به دلیل قطع برق مکرر ساعات کار خود را کاهش داده بودند و برخی از فروشگاه‌ها ناگزیر بوده‌اند از ژنراتورهای دستی برای تامین روشنایی استفاده کنند.


کاهش روزهای کار اداری و تحصیلی پس از آن اعلام شد که دولت تصمیم گرفت با هدف مقابله با کمبود شدید برق، به‌طور رسمی جیره‌بندی برق را در کشور به اجرا بگذارد. طبق طرح جیره‌بندی، ساکنان هشت منطقه ونزوئلا به نوبت هر روز تا چهار ساعت قطع برق خواهند داشت. هفته گذشته، دولت ونزوئلا ساعت رسمی را نیز نیم ساعت تغییر داد.


مقام‌های دولت ونزوئلا کاهش تولید برق را به کمبود بارندگی و کاهش تولید برق آبی از سدها نسبت داده و گفته‌اند که در صورت بارندگی کافی، نیازی به ادامه جیره‌بندی برق نخواهد بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب