دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1401 - 10:38

تصمیم باورنکردنی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

تصمیم باورنکردنی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲
دولت قطر موافقت خود را با فروش نوشیدنی الکی در مسابقات جام جهانی اعلام کرد.
کد خبر : 804379

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، دولت قطر اجازه داده تا فروش نوشیدنی الکلی (آبجو) سه ساعت قبل از شروع بازی و یک ساعت بعد از سوت پایان بازی به هواداران دارای بلیت انجام شود. البته این اجازه در طول مسابقه به هیچ فردی داده نخواهد شد.

نشریه «reuters» اعلام کرد حامی بزرگ جام جهانی با حقوق انحصاری فروش نوشیدنی الکی اشاره شده، این نوشیدنی را در محیطی که در اطراف هر ورزشگاه مشخص شده به فروش می‌رسد و سرو می‌کند، اما در جایگاه‌ها یا محوطه ورزشگاه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

در هنگام ورود به ورزشگاه کنترل شدیدی بر روی هر تماشاگر انجام می‌شود و چالش‌های منحصربه‌فردی را برای برگزارکنندگان این رویدادی به همراه دارد. چهار مسابقه در بیشتر روز‌های مرحله گروهی مسابقات برنامه ریزی شده است که اولین بازی ساعت ۱۳:۰۰ آغاز می‌شود.

هنوز مشخص نیست که قطر فروش آبجو را قبل از ساعت ۱ بعدازظهر چگونه انجام خواهد داد. بازی ولز و ایران در روز جمعه ۲۵ نوامبر، زمانی که اکثر مسلمانان قطر برای اقامه نماز جماعت هفتگی در مساجد جمع می‌شوند. قطر در حال حاضر نیازمند تعطیلی اکثر مغازه‌ها و رستوران‌های این کشور در نماز جمعه است.

از زمانی که قطر در سال ۲۰۱۰ حق میزبانی را به دست آورد، سوالاتی پیرامون نقش الکل در جام جهانی امسال مطرح شده است. اگرچه کشوری خشک مانند عربستان سعودی همسایه نیست، اما مصرف الکل در مکان‌های عمومی در قطر غیرقانونی است. مسافران نمی‌توانند الکل را به قطر وارد کنند، حتی از فرودگاه بدون عوارض، و نمی‌توانند الکل را از تنها فروشگاه مشروب فروشی این کشور، در حومه دوحه، خریداری کنند. فقط ساکنان خارجی با مجوز می‌توانند برای مصرف خانگی از آنجا خرید کنند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در چند ده هتل و کلوب دارای مجوز نوشیدنی بنوشند، جایی که یک پیمانه آبجو می‌تواند ۱۸ دلار قیمت داشته باشد.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

برچسب ها: جام جهانی 2022 آبجو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته