دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1401 - 10:02

سوال ۶۰ نماینده از وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف معلمان پیمانی و مهرآفرین

سوال ۶۰ نماینده از وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف معلمان پیمانی و مهرآفرین
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف معلمان طرح مهرآرفین و پیمانی خبر داد.
کد خبر : 804374

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد وحیدی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از طرح سوال نمایندگان از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی با بیان اینکه این سوال بیش از ۶۰ امضا دارد، گفت: این سوال تقدیم هیئت رئیسه شده و در حال حاضر جهت بررسی به کمسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمسیون تخصصی ارجاع شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در اسرع وقت وزیر برای توضیح درباره تعیین تکلیف وضعیت معلمان مهرآفرین و پیمانی به کمیسیون آموزش فراخوانده می‌شود تا پیرامون محور‌های سوال توضیحاتی به اعضای کمسیون ارائه دهد.

وحیدی با بیان اینکه بنده اخیرا از دبیر و رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات خواستم که این سوال در اولویت رسیدگی در این کمسیون قرار گیرد و وزیر در کمسیون حضور یابد، اظهار کرد: بهتر است وزیر سریعا سازوکاری را فراهم کند که همه معلمان طرح مهرآفرین و پیمانی مشمول پرداخت حق رتبه‌بندی معلمان شوند.

عضو کمسیون آموزش تاکید کرد: همچنین لازم است که این معلمان، علی‌الحسابی که اخیرا از سوی وزارت آموزش و پرورش به حساب آن‌ها شامل رتبه‌بندی واریز شد، نیز دریافت کنند و پس از آن مراحل قانونی ظرف مدت یک الی ۲ هفته انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
۰
با عرض سلام سه تا مطلب قابل ذکر است:
اولا وقتی دولت اصلاحیه آئین نامه رتبه بندی معلمان را رائه کرد مجلسی ها باید می فهمیدند که دولت به جای تبصره عدم داشتن کد استخدامی تبصره عدم تکمیل فرایند استخدامی را مطرح کرده چیزی را تغییر نداده بود و فقط لحن آئین نامه را عوض کرده است.
دوما آقای وزیر در توجیه عدم مشمولیت معلمان طرح مهرآفرین اشاره به ماده833 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال1399 کرده اند در حالی که معلمان طرح مهرآفرین در سالهای 1390تا1392 استخدام شده اند که چنین ماده قانونی موجودیت خارجی نداشت و طبق قانونی که اشاره دارد به اینکه قانون عطف به ماسبق نمی شود شامل این ماده نیز می شود
سوم اینکه جای تعجب و بسی خجات است که دانش آموزان این معلمین که فارغ التحصیل شده اند و حتی عده ای هم وارد دانشگاه فرهنگیان شده اند الام استخدام رسمی هستند و مشمول طرح رتبه بندی معلمان شده اند ولی کسانی که به ایشان درس داده اند مشمول طرح نیستند
هلدینگ شایسته