دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 13:04

دفاع باهنر از برجام: توافق هسته‌ای جنگ سخت دیپلماسی بود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌: توافق هسته‌ای به مثابه جنگ سخت سرداران دیپلماسی کشور بود.
کد خبر : 80436

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، محمد رضا باهنر سه‌شنبه شب در جمع گروهی از اهالی شهرضا در جنوب اصفهان افزود: در برجام برخی از اهداف محقق نشد که بعضی ناشی از کم‌دقتی و برخی نیز از روی ناچار بود.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌بینیم که طرف مقابل در برخی موارد در برجام متعهد نبوده و ما هم اعتمادی به آنها نداریم.


باهنر همچنین با بیان وضعیت اقتصادی و بازار جهانی نفت گفت : اکنون میزان فروش نفت ما از 700هزار بشکه در زمان اوج تحریم‌ها به 2میلیون بشکه نفت رسیده اما درآمد نفت ما در زمان اوج تحریم‌ها بیشتر بود.


وی افزود‌: در زمان اوج تحریم‌ها به طور میانگین نفت بشکه ای 100دلار فروخته می‌شد اما اکنون فقط بشکه‌ای 30 دلار فروخته می‌شود.


باهنربا اشاره به نام گذاری سال 1395 به نام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل گفت : این نام گذاری برای عموم جامعه مبارک و مطالبه رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران, مسئولان و کارگزاران جامعه است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چشم و گوش دل وبصیرت داشته باشیم می فهمیم این نوعی تشرمهربانه بوده چون که سیاست های اقتصاد مقاومتی برای مصون بودن کشور در مقابل تهدیدات طبیعی وغیرطبیعی آن طور که باید اجرا نشد.


باهنر گفت: برنامه‌ها وسیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای مقاوم کردن اقتصاد کشور در مقابل تهدیداتی از قبیل تحریم، رکود، سیل و زلزله باید تمام وکمال اجرا شود.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد دنیا در هم تنیده شده و حوادث طبیعی و غیر طبیعی اقتصاد های ملی را در معرض خطر قرارداده که نیاز است تا اقتصاد های ملی در برابر این حوادث خود را مقاوم کنند.


باهنر وجود نفت وانرژی را یکی از عوامل موثر در افزایش تولید ورونق اقتصادی دانست وگفت: اگر از این نعمت الهی درست استفاده شود مطلوب بوده اما اگر غلط استفاده شود مضرخواهدبود.


وی با اشاره به حوادث اخیر منطقه و فعالیت داعش در کشورهای همسایه گفت: آل سعود وصهیونیسم دشمن سخت ایران ودرصدد برهم زدن امنیت کشور ما هستند.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: روزی نیست که تروریست‌ها با برنامه‌های مختلف درصدد انتقال مواد منفجره به داخل ایران نباشند اما در این میان تلاش، تعهد، جسارت وایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تلاش‌های تروریستی را نا کام گذاشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته