دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیاتی از آنچه معاونان وزیر علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها مطرح کردند+فیلم

معاونان پژوهشی، آموزشی، فناوری و نوآوری وزیر علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سراسر‌ کشور مطرح کردند.
کد خبر : 804269

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها با وزیر علوم از عصر امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد و در ادامه با برگزاری پنل‌های تخصصی ادامه پیدا کرد، در انتهای روز اول اجلاس معاونان پژوهشی، فناوری و نوآوری و نیز آموزشی وزیر علوم به تشریح مباحث مطروحه پرداختند.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم در رابطه با مباحث مطروحه در پنل آموزشی گفت: لزوم تدوین آیین نامه موظفی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها، نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز تاسیس شبکه ملی آزمایشگاهی کشور خروجی آن بود.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم به تشریح آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین وزارت علوم، سیاست‌های کلان حاکم بر آن و هدفگذاری کمی تا پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت.

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم نیز چالش های آموزش عالی را تشریح کرد. چالش اول را ناکارآمدی در نظام حکمرانی و اداره دانشگاه، چالش دوم پاسخگویی ناکافی دانشگاه‌ها به نیازها و مسائل جامعه، چالش سوم را توسعه نیافتگی نظام فرهنگی واجتماعی دانشگاه‌ها و چالش چهارم را ضعف در همکاری‌های علمی بین‌المللی و فناوری بین‌المللی عنوان کرده و در این راستا راهبردهایی ارائه داد.


گفتنی است اجلاس روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور فردا جمعه و روز شنبه نیز با برگزاری پنل‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته