دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1401 - 14:56

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی؛ درخواست عزیزی از تاج در مورد اسکوچیچ

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی؛ درخواست عزیزی از تاج در مورد اسکوچیچ
مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی برگزار شد و در این مراسم چهره‌های مختلف فوتبالی کشور حاضر بودند.
کد خبر : 804218

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در برج میلاد تهران با ۵۲ دقیقه تأخیر آغاز شد.

در این مراسم چهره‌های فوتبال اعم از مسئولان و پیشکسوتان حضور پیدا کرده‌اند. مهدی تاج، مهدی محمدنبی، دراگان اسکوچیچ و دستیارانش، سید محمد پولادگر، احمدرضا عابدزاده، حمید درخشان، مصطفی آجرلو، حمید استیلی، علیرضا منصوریان، علی‌اصغر مدیروستا، حسین شمس، حسن روشن، ریکاردو ساپینتو، علیرضا فغانی، حسین فرکی، خداداد عزیزی، داود فنایی و ... در این مراسم حضور دارند.

* بیش از ۴۰۰ پیشکسوت به مراسم دعوت بودند که استقبال چندان خوبی از سوی آنها به عمل نیامده است‌. 

*برای اولین بار است که جام جهانی به ایران می‌آید.

* جواد خیابانی مجری این مراسم است.

*نمایندگان فیفا که سه نفر هستند در مراسم حضور دارند.

آغاز مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی؛ درخواست عزیزی از تاج در مورد اسکوچیچ

*در ابتدای مراسم زاکانی شهردار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله فوتبال به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در جام جهانی می‌درخشد. امیدوارم تیم داوری ایران یعنی فغانی و دوستانش نیز درخشش ویژه داشته باشند. ضمن خیر مقدم به نمایندگان فیفا باید امیدوار باشیم بتوانیم با خلق افتخاری دیگر در جام جهانی، ملت‌مان را سرافراز کنیم. مدیریت شهری ناظر بر ورزش یک رسالت و مسئولیت بزرگ را برای خود قائل است. اولین ویژگی توجه به ورزش، سلامت جامعه و فرد را به ارمغان می آورد. فرصت طلایی است. هرچه در ورزش سرمایه گذاری کنیم برای نشاط و سلامتی جامعه فرصت خلق کرده‌ایم. نکته دوم این است که مشارکت در ورزش، زمینه انسجام اجتماعی و وحدت ملی را به نیکی فراهم می آورد. از این جهت مغتنم است و به آن توجه ویژه می‌کنیم. نکته سوم این است که ورزشکاران برای  یک ملت ورزش دوست، کسب افتخار می‌کنند و از این جهت به آن عنوان یک موهبت یاد می‌کنیم. هر سه بخشی که گفتم در فوتبال در اوج قرار دارد. وقتی همین دلدادگی جوانان و ملت را به تیم ملی و فوتبالیست‌های عزیز می‌بینیم، متوجه می‌شویم خلق افتخار آن‌ها برای ملت چه قدر ارزش دارد‌. امیدوارم بابزرگداشت مجموعه ورزش کشور، گوشه‌ای از زحمات ورزشکاران را ارج بنهیم. در آستانه جام جهانی مردم ما در غرب آسیا آرامش دارند و این مدیون تلاش‌های امثال شهید سلیمانی است که امیدواریم روحشان با سالار شهیدان محشور شود و بتوانیم راهشان را دنبال کنیم.  امیدوارم خادمان خوبی برای ورزش باشیم.

*خیابانی مجری مراسم نام تک تک مهمانان را نام برد و به آنها خوشامد گفت اما توجهی به اسکوچیچ و دستیارانش نکرد تا حرمت سرمربی تیم ملی را نگه نداشته باشد. سپس به خیاباتی تذکر داده شد و وی به نام وی هم اشاره کرد.

*در جریان مراسم یک نقاش عکس جام را بالای شکلی زیبا روی قاب طراحی کرد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

*کلیپی از بازی‌های ایران در جام‌جهانی ادوار مختلف در سالن برگزاری مراسم پخش شد.

*ساپینتو سرمربی استقلال و کورایس سرمربی سپاهان هم با تاخیر در مراسم حاضر شد‌.

*خداداد عزیزی دقایقی صحبت کرد و از مهدی تاج خواست از همین کادر بازیکنان و مربیان تیم ملی حمایت کنه چون شایستگی صعود به مرحله بعد را دارند.

*روزبه نعمت اللهی سرود معروفش در مورد ایران را در مراسم سرود.

* خیابانی برای جبران فراموش کردن بردن نام اسکوچیچ ،از وی به عنوان ناخدایی که کشتی تیم ملی را به ساحل آرامش رساند نام برد.

* محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش در این مراسم گفت: برای اولین بار این اتفاق در کشورمان افتاده و همه مخصوصا بزرگان فوتبال ایران می‌دانیم که حضور تیم‌ ملی کشورها در جام جهانی بدون درنظر گرفتن هر نتیجه‌ای، یک افتخار بزرگ است. در تاریخ جام جهانی و ورزش جهان تنها حضور یک کشور در این رویداد بزرگ با توجه به محدودیت‌ها و پروسه سختش نشان از عظمت و اقتدار کشور است. سر تعظیم فرود می‌آورم خدمت همه بزرگانی که برای اقتدار ایران در جهان جان خودشان را اهدا کرده‌اند. ارزشمندترین گوهره وجودشان است. برای جام جهانی ان‌شاالله همدل و همراه پیش برویم تا حضوری عزتمندانه در رویداد جام جهانی پیش رو رقم بخورد.

* خیابانی در حین اجرای مراسم گاف داد؛ وی گفت قبل از اینکه از کاپ جام جهانی رونمایی شود فدراسیون می خواهد به نماینده فیفا هدیه‌ای دهد. سپس به او خبر دادند هدیه در ترافیک مانده است و خیابانی ناچار شد مراسم را شروع کند.

*بعد از رونمایی از جام پیشکسوتان، شهردار و مدیران فدراسیون با حضور در کنار جام عکس یادگاری گرفتند.

*هجمه‌ها به سمت جام باعث شد نماینده فیفا سمت جام آمده و از حضار خواست حواسشان به جام باشد تا به زمین نیفتد.

این مراسم با خروج کاپ جام جهانی از سوی نمایندگان فیفا به پایان رسید.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته