دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 14:27

آمریکا: صبر ما در برابر کره شمالی لبریز شده است

آمریکا هشدار داد که اگر کره شمالی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه دهد، واشنگتن ممکن است گزینه‌های دیگری را مد نظر قرار دهد.
کد خبر : 80414

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ایالات متحده روز سه شنبه هشدار داد که اگر کره شمالی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشک های بالستیک خود ادامه دهد، گزینه‌های «دیگری» را مد نظر قرار خواهد داد که ممکن است شامل تحریم‌های جدید یا اقدامات امنیتی باشد.


خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اخیرا گزارش داده بود که ظاهرا کره شمالی خود را برای آزمایش یک موشک بالستیک میان‌برد آماده می‌کند.


انتظار می‌رود که کره شمالی در آستانه کنگره حزب حاکم کارگران این کشور در اوایل ماه می (هفته آینده)، پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته، ایالات متحده در حال کار بر روی دفاع از خود و متحدانش در برابر تهدیدات احتمالی کره شمالی است. وی کره شمالی را کشوری «غیرمعقول» با رهبری «غیرمسئول» توصیف کرد.


مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن درخواست از کره شمالی برای خودداری از اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه گفت، اگر پیونگ یانگ به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه دهد، واشنگتن گزینه‌های «دیگری» را مدنظر قرار خواهد داد. او گفت صبر واشنگیتن در برابر این اقدامات لبریز شده است.


وی خاطر نشان کرد که این اقدامات شامل تحریم‌ها و اقدامات امنیتی بوده است، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته