دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 14:13

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات

دکتر محمد فرهادی به مناسبت برگزاری نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات پیامی صادر کرد.
کد خبر : 80408

به گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در متن این پیام آمده است:


«استادان و میهمانان ارجمند شرکت کننده در نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، مفتخرم به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور، نهمین دوره برگزاری بی‌وقفه کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات را به شما عزیران و پژوهشگران گرانمایه تبریک بگویم.


شکی نیست که توسعه جایگاه علمی ایران عزیز به معیارهای جهانی در حوزه‌های علم، پژوهش و فناوری مرهون خدمات ارزشمند پژوهشگران، فرهیختگان و نخبگان علمی است که با نشاط، تدبیر و امید و با اعتماد به نفس و خودباوری، در کسب راهکارهای علمی و عملی برای رفع مسائل و مشکلات کشور نقش آفرینی می‌کنند.


در این جهت، علم تحقیق در عملیات، در جایگاه دانشی که در اکثر شاخه‌های علوم، اعم از مهندسی، صنایع، مدیریت، اقتصاد، پزشکی و حتی علوم‌انسانی نقشی بسزا دارد و می‌تواند در تسهیل روند توسعه علمی ایران تا رسیدن به جایگاه مرجعیت علم و فناوری در جهان اثرگذار و مثمر باشد.


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خود را موظف به حمایت‌های مادی و معنوی از جامعه پژوهشگران کشور می‌داند و با تأکید بر اهداف بلند دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن زمینه‌های حضور دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در عرصه‌های علمی جهانی تلاش، و بر مقاوم‌سازی اقتصاد بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان تأکید می‌ورزد.


یقین دارم که تحقق سند چشم انداز 1404 و دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در منطقه و جهان اسلام نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نقشه نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزامات مربوطه، به طور شفاف و دقیق با استفاده از علم و فنون تحقیق در عملیات ممکن می‌شود.


در خاتمه لازم می‌دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های ارزشمند همه استادان و پژوهشگران برجسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در راه رشد و استقرار نظام پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی قدم بر می‌دارند، اعلام دارم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته