«روبرد» چگونه مثلث «دانشگاه، دانشجو و کار» را به هم متصل میکند؟/ شبکهای برای رفع خلأ ارتباطی دانشگاه و صنعت
گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ شبکه اجتماعی تحصیلی «روبرد» فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز و شهریور ۱۴۰۰ با هدف سرعت رشد و مهارتافزایی دانشجویان در دانشگاه، پس از آمادهسازی، نسخه نهایی پلتفرم «روبرد» را در قالب وبسایت و اپلیکیشن اندرویدی وارد بازار کرد.
حسن حسینعلیپور مدیرعامل این شبکه اجتماعی، فارغالتحصیل رشته مدیریت کسب و کار در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سمنان، نویسنده کتاب «نوپای خطرپذیر» بوده که مقدمات معرفی یک کسب و کار استارتآپی، انواع مدلهای استارتآپها، انوان ریسک و سرمایهگذاریها را در پنج فصل تألیف کرده و نسخه الکترونیکی آن در پلتفرمهای مختلف کتابهای الکترونیکی موجود است.
حسینعلیپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا به عنوان رسانه و دیدهبان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری چگونگی کارکرد پلتفرم «روبرد» را تشریح و در بیان ایده اولیه ساخت آن اظهار کرد: از زمان دانشجویی با توجه به مشکلاتی که در تیمسازی برای استارتآپ و ورود به صنعت و بازار کار داشتم و شناخت نداشتن درست از هم رشتهایهای خودم و دانشجویان سایر رشتهها با چالشهای متعددی مواجه بودم که این موضوعات من و کوفاندرهای تیم (همبنیانگذاران) را به فکر ایجاد یک شبکه اجتماعی مختص دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهی با اهداف حرفهای انداخت و پس از آن تا به حال هر روز در تلاش برای تحقق این مهم در کنار تیم ۹ نفره خودمان تلاش میکنیم.
وی ادامه داد: در این راستا موفق به ساخت شبکه اجتماعی اختصاصی و حرفهای شدیم که بتواند گپ بین دانشگاه و صنعت را پرکند و مهارتافزایی دانشجویان در دانشگاه را با استفاده از شبکهسازی حرفهای افزایش دهد و مرزهایی که میان دانشگاهها و رشتههای مختلف ایجاد شده، کاهش دهد. از سویی با طراحی پلتفرم «روبرد» دانشجویان با یکدیگر تعاملات حرفهای و هدفمند خواهند داشت.
این فعال حوزه کسب و کار در پاسخ به این پرسش که همکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی با تیم مارکتینگ چگونه بوده است؟ گفت: با توجه به نوع محصول «روبرد» از مهندسان نرمافزار و سختافزار در بخش تیم فنی و مهندسان صنایع، مهندسان IT، کامپیوتر و فارغ التحصیلان رشتههای مدیریت در بخش تیم مارکتینگ کمک گرفتهایم.
حسینعلیپور در بیان اصلیترین کارکرد «روبرد» تشریح کرد: اصلیترین کارکرد این شبکه اجتماعی برطرف شدن خلأ ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، افراد و مجموعههای ذیربط در این حوزه بوده و این خلأ ارتباطی بین دانشگاه و صنعت با ایجاد بستری در راستای شناخت دقیق فعالیتها و نیازهای طرفین که مثلثی سه ضلعی «دانشگاه»،«دانشجو و فارغالتحصیلان دانشگاهی» و«کسب وکار» بوده، مهیا شد.
وی با بیان اینکه نخستین و مهمترین مخاطبان شبکه، دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهی بوده و پس از آن کسب وکارها و صنایع هستند، افزود: «روبرد» برای دانشجویان، فارغالتحصیلان دانشگاهی، استادان و انجمنهای دانشجویی و کسب وکارهاست.
این فناور و محقق عنوان کرد که شرکت متیوعمان عضو پارک علم و فناوری استان قم بوده و شرکتهای فناوری IT در چند سال اخیر بهجای دانشبنیان، گواهی صنایع خلّاق از معاونت علمی دریافت میکنند که این گواهی را داریم و البته در شرف دانشبنیانی قرار داریم.
حسینعلیپور گفت: با تلاش تیم ۲۰ هزار کاربر فعال عضو «روبرد» هستند و از وبسایت و اپلیکیشن آن استفاده میکنند. ۴۰۰ کسب و کار عضو شبکه هستند و از دو ماه پیش که جذب کارآموز فعال شد تا به امروز حدود ۳۰۰ کارآموز را وارد بازار کار کردهایم و این روند با سرعت مناسبی رو به رشد است.
وی برگزاری نخستین نمایشگاه کار و فناوری «کاربردینو» در استان قم (تیر ۱۴۰۱) و تعامل با انجمنهای دانشجویی را ازجمله فعالیتهای شبکه متبوع خود برای ورود و توسعه بازار دانست و در تشریح برنامههای توسعهای شبکه توضیح داد: مهمترین فعالیتها معرفی «روبرد» به تعداد افراد بیشتر و جذب دانشجوی بیشتر است. در پی برگزاری نمایشگاههای کارآموزی درون دانشگاههای سراسر کشور هستیم و سعی داریم شهر به شهر پیش رفته و در تمام ایران این موضوع را انجام دهیم و تعداد افراد بیشتری را وارد بازار کار کنیم.
گفتگو از حسین غمخوار سرایدشتی
انتهای پیام/۴۰۷۸/
انتهای پیام/