دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 11:50
روند معکوس طلا و دلار

ارزش فلز زرد افزایش یافت

سقوط ارزش دلار آمریکا در مقابل ین و همچنین نزدیک شدن به نشست بانک مرکزی آمریکا و نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد دارایی‌های پرریسک‌تر سهام‌های آسیایی باعث رشد بهای اونس طلا شد.
کد خبر : 80392

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ثبات در بازار فلزات گران‌بها به عنوان یک نیروی محرک برای حرکت مثبت در آینده نزدیک در نظر گرفته می‌شود و این موضوع باعث شده است تا طلا و نقره در بالاترین محدوده یک سال اخیر خود معامله شود.


برخی تحلیلگران معتقدند امسال طلا به سطح 1300 دلار خواهد رسید. همچنین این فلز ارزشمند به تاثیرپذیری خود از جابجایی‌های دلار ادامه خواهد داد.


با افت ارزش دلار و رشد طلا شاهد بهبود نسبی قیمت نفت و ریسک‌های جهانی هستیم.


به نظر می‌رسد با چرخه انقباضی فدرال‌رزرو نسبت به انتظارات سال گذشته، طلا شاهد رشد خود شد. اکنون بازارها در انتظار جهتگیری فدرال‌رزرو درباره اقتصاد جهانی و چشم‌انداز سیاست‌های پولی هستند.


اقتصاددانان انتظار دارند، فدرال‌رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش دهد و به دنبال آن یک بار دیگر نرخ بهره را تا پایان سال بالا ببرد.


برخی تحلیلگران معتقدند که تا زمانی که قیمت‌ها بالای سطح حمایتی 1205-1190 دلاری باقی بماند، وضع طلا همچنان مثبت باقی خواهد ماند. روند صعودی در محدوده بالای 1280-1275 دلاری شدت بیشتری خواهد گرفت. بنابراین، انتظار می‌رود که موج جدیدی از خرید ایجاد شود و قیمت‌ها بازهم بالاتر رود.


همچنین فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا تا پایان سال بیش از 200 دلار برای هر اونس افزایش یابد و معتقدند زمانی که طلا محدوده 1280 دلاری را پشت سر بگذارد، حرکت صعودی سریع‌تری را در پیش خواهد گرفت.


اکنون رشد شمش به منزله افت دلار است و از آنجا که طلا به عنوان مانعی در برابر تورم و عدم‌قطعیت جهانی محسوب می‌شود هر اتفاقی برای طلا منوط به ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر خواهد بود. اغلب اوقات ضعف دلار موجب رشد فلزات گران‌بها خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته