دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1401 - 13:06

برای موفق شدن سرگذشت افراد موفق را بخوانید، گرنت کاردون و لری الیسون که بودند؟

اگر مایلید یک کارآفرین بزرگ باشید و در این راستا قدم بر‌می‌دارید، لازم است با زندگی کارآفرینان بزرگ آشنایی داشته و درباره‌ی آن‌ها بدانید. گرنت کاردون یکی از کارآفرینان بزرگ آمریکایی است که توانسته است با سرمایه‌گذاری در دانش و تقویت توانمندی‌های خود به یک کارآفرین برتر و به فردی که امروز هست تبدیل شود.
کد خبر : 803844

به گزارش خبرگزاری آنا؛ اگر مایلید یک کارآفرین بزرگ باشید و در این راستا قدم بر‌می‌دارید، لازم است با زندگی کارآفرینان بزرگ آشنایی داشته و درباره‌ی آن‌ها بدانید. گرنت کاردون یکی از کارآفرینان بزرگ آمریکایی است که توانسته است با سرمایه‌گذاری در دانش و تقویت توانمندی‌های خود به یک کارآفرین برتر و به فردی که امروز هست تبدیل شود. همیشه خواندن سرگذشت افراد موفق می‌تواند به ما انگیزه‌ای برای حرکت، ریسک کردن و متعهد بودن در کار را القا نماید؛ بنابراین ما در این مطلب سعی داریم به زندگی گرنت کاردون پرداخته و مسیر فکری و کاری وی در زندگی را با شما در میان بگذاریم.

از دیگر افرادی که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت، لری الیسون بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری Oracle Corporation است که در حال حاضر رئیس و مدیر ارشد فناوری این شرکت را بر عهده دارد. اگر شما هم به خواندن زندگی افراد موفق علاقه‌مند هستید، این مطلب را از دست ندهید. در ضمن اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

گرنت کاردون کیست و برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق چه کرد؟

گرنت کاردون Grant Cardone در 21 مارس سال 1958 در نزدیکی دریاچه چارلز در ایالت لوییزیانا آمریکا به دنیا آمد و در حال حاضر مربی، فروشنده، نویسنده، سخنران انگیزشی و فردی بسیار موفق در زمینه املاک به شمار می‌آید که توانسته است در طی مدت فعالیت خود ثروت بالایی را به دست آورد. با توجه به اینکه گرنت، پدر خود را از دست داد و خانواده 6 نفره آن‌ها دچار فقر شد، اما هیچ‌گاه درس خواندن را رها نکرد و با توجه به اینکه به دلیل صدمات روحی از دست دادن پدرش به اعتیاد دچار شده بود، اما توانست مدرک لیسانس خود را در رشته حسابداری از دانشگاه مک نیس دریافت نماید.

اما بعد از اتمام دانشگاه، گرنت کاردون به دلیل مصرف مواد مخدر دچار یک مشکل جسمی شد که مجبور شد دوره‌های توان بخشی را برای درمان این مشکل بگذراند. پس از این درحالی‌که 25 سال سن داشت تلاش کرد تا زندگی خود را تغییر دهد، به این شکل که مکان زندگی خود را تغییر دهد و از گذراندن وقت با دوستانی که موجبات اعتیاد او را فراهم می آوردند دور شود. در همین زمان بود که در یک مجموعه فروش خودرو مشغول به‌کار شد و با توجه به اینکه از این کار لذتی نمی‌برد، اما باز به خاطر اصرار مادرش در این شغل ماند. نکته‌ای که مادرش همیشه به وی گوشزد می‌کرد آن بود که «سرمایه‌گذاری در دانش همیشه بهترین سود را دارد.» با توجه به این موضوع گرنت کاردون تلاش کرد آموزش را به عنوان مهم‌ترین پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در نظر داشته باشد.

به همبن منظور مطالعه درباره صنعت خودرو همچنین چگونگی تاثیر گذاردن بر مردم را آغاز کرد و توانست بر حقوق دریافتی خود بیفزاید، اما مدتی بعد، از کار خود اخراج شد که در این زمان تصمیم گرفت دفتر مشاوره و فروش خود را راه‌اندازی کرده و دیگر برای دیگران کار نکند و سعی کرد تا علاقه‌ای که از بچگی داشت را دنبال کرده و در حوزه خریدوفروش املاک تلاش نماید.

درنهایت به وسیله فعالیت در حوزه املاک و خریدو‌فروش آن‌ها گرنت کاردون توانست در سن 30 سالگی اولین درآمد میلیون دلاری خود را به دست آورد. ادامه این استراتژی سبب شد تا وی در سال ۲۰۱۲ بتواند بیشترین مالکیت بخش خصوصی را به دست آورده و اکنون صاحب 4500 آپارتمان باشد.

بهتر است در اینجا به یکی از قوانین گرنت کاردون که کتابی هم درباره آن نوشته اشاره کنیم. قانون X10، کاردون به شما می‌گوید که برای رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بهتر است ابتدا هدف خود را روشن کنید و یک انتهای مسیر برای خود ترسیم کرده و سپس تلاش خود را برای رسیدن به همان هدف 10 برابر کنید. همین چند جمله کافیست تا به ما کمک کند کلید استارت هر عملی را با قدرت بالایی زده و از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف دریغ نکنیم.

لری الیسون کیست و چگونه توانست به عنوان فردی ثروتمند در آمریکا شناخته شود؟

لارنس جوزف الیسون متولد ۱۷ آگوست ۱۹۴۴، در شهر برانکس ایالت نیویورک متولد شد. مادرش فلورانس اسپلمن، مهاجری یهودی از اودسا و پدرش خلبان ارشد نیروی هوایی ایالات‌متحده بود که پیش از تولد لارنس، همسر و خانواده‌اش را رها کرده بود. به همین جهت مادر که توانایی نگهداری از وی را نداشت او را در نه ‌ماهگی به خواهر و شوهر خواهرش، لیلیان اسپلمن الیسون و لوئیس الیسون سپرد، به‌طوری‌که لری تا سن 48 سالگی نتوانسته بود مادر واقعی خود را ببیند.

لری الیسون در دوران مدرسه، علاقه‌مند به ماجراجویی بود و به موضوعات پیچیده‌ای مانند ساخت سفینه‌های فضایی و تکنولوژی‌های روز علاقه‌ داشت و همیشه دوست داشت مهندس شود. وی شخصیت خلاقی داشت و همین ویژگی او گاهی سبب حیرت معلمان می‌شد، اما با این وجود بین لری و ناپدری‌اش همیشه درگیری‌هایی وجود داشت که البته این امر نتوانست مانعی بر سر راه موفقیت‌های وی شود و او فردی مستقل، مصمم و سخت‌ کوش بار آمد.

بعد از دوران مدرسه، لری در سال ۱۹۶۲ وارد دانشگاه ایلی نویز شد و در همان سال اول، به عنوان دانشجوی برتر رشته علوم شناخته شد، اما نامادری‌اش به علت بیماری سرطان از دنیا رفت و لری پیش از آنکه بتواند امتحانات دانشگاه را تمام کند، به شیکاگو بازگشت. پس ‌از یک سال دوباره تلاش کرد تا وارد دانشگاه شود و این بار در رشته فیزیک مشغول به تحصیل شد که البته در آن موفق نبود و در همین حین با برنامه‌نویسی کامپیوتری آشنا شد و خیلی سریع در این زمینه پیشرفت کرد، به‌گونه‌ای که برنامه نویسی توانست بیشتر از تحصیلات آکادمیک به او کمک نماید.

لری الیسون به عنوان اولین شغل خود در شرکت تکنولوژی Amdahl مشغول به کار شد او در همان مدت کوتاهی که در این شرکت کار می‌‌کرد، توانست یک سامانه بزرگ کامپیوتری منطبق بر IBM را طراحی نماید. پس از این به شرکت الکترونیکی Amtex رفت و توانست روی یک پروژه پایگاه داده برای CIA وقت بگذارد.

پس از این لری و شرکای وی توانستند محصولی را با عنوان Oracle RDBMS تولید کرده و شرکتی را به نام شرکت نرم‌افزاری اوراکل ثبت کنند؛ به‌طوری‌که در اواسط سال ۱۹۸۲ میلادی، درآمد وی به ۲.۵ میلیون دلار رسید.

 

دانشگاه کسب و کار

اگر مایلید در ریز جزئیات سرگذشت و زندگی‌نامه این دو شخصیت یعنی گرنت کاردون و لری الیسون قرار گیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت دانشگاه کسب و کار را از دست ندهید؛ زیرا در این سایت می‌توانید با سرگذشت، روحیات و استراتژی افراد مهم مانند کارآفرینان، سرمایه‌داران بزرگ و ... آشنا شده و آن‌ها را در مسیر زندگی سرلوحه خود قرار دهید.

دانشگاه کسب‌وکار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی و افراد کارآفرین مطرح در دنیا را پوشش می‌دهد. برای خواندن مطالب بیشتر می‌توانید به این وب‌سایت به آدرس https://businessuni.net/ مراجعه کنید.

 

دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی کارآفرینی

 

 

انتهای رپرتاژ خبری /

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته