دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 12:02
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

مشارکت 35 مدرسه در برنامه‌های هفته زمین پاک/ آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم زیست محیطی

برنامه‌های گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار درختان برای زمین و زمین برای زندگی در سطح استان تهران به پایان رسید و در این میان مشارکت مدارس و دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های نمادین و فرهنگی بخش قابل ملاحضه‌ای را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 80382

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد هادی حیدرزاده در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته زمین پاک با اشاره به اهمیت نقش فعال دانش‌آموزان در حوزه محیط زیست گفت: بی تردید آموزش و اطلاع رسانی دو رکن اساسی در تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست و رسیدن به اهداف توسعه پایدار در جامعه است.


وی با بیان اینکه بیشتر دگرگونی‌ها و تخریب‌ها ناشی از نا‌آگاهی و بی‌توجهی انسان به محیط زندگی خود است، افزود: آشنایی و آموزش دانش‌آموزان با علوم و مفاهیم حوزه محیط زیست در مدارس می‌تواند روحیه سازگاری و نقش مسئولیت‌پذیری در حفاظت از منابع طبیعی را در آنها تقویت کند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: برپایی گردش‌های علمی و مشارکت در برنامه‌ های فرهنگی و آموزشی از جمله مسابقات عکاسی و نقاشی حضور در برنامه‌‌های پاکسازی طبیعت توسط دانش‌آموزان می‌تواند انگیزه برقراری رابطه دوستانه آنها با محیط زیست را افزایش داده و منجر به مشارکت آنها در کارهای گروهی شود.


حیدرزاده با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ایام و مناسبت‌های زیست محیطی توجه به مشارکت دانش‌آموزان و مدارس در این گونه برنامه‌هاست، تصریح کرد: در برنامه‌های گرامیداشت هفته زمین پاک امسال بیش از 35 مدرسه در مقاطع مختلف در سطح کل استان تهران حضور فعال داشته‌اند.


وی بیان داشت: البته این تعداد، مدارسی هستند که مستقیما با محیط زیست استان برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را به اجرا رسانده‌ و قطعا در سطح استان مدارس دیگری هم بوده‌اند که با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و ضرورت حفاظت از آب و خاک به اجرای برنامه‌های مربوط به خود پرداخته‌اند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تقدیر از عملکرد مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان گفت: در این هفته بیش از ده هزار دانش‌آموز در برنامه‌های مناسبتی هفته زمین پاک حضور داشته و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حیدرزاده مدرسه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته