دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1401 - 23:31

مرتضوی: امیدواریم به زودی شاهد کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حوزه مسکن در حال انجام است، به زودی شاهد ثبات در بازار و کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم.
کد خبر : 803800

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در برنامه صف اول درباره اقدامات یک ساله دولت سیزدهم، ضمن تسلیت ایام سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت یاد وخاطره آنان گفت: به عنوان کوچکترین عضو دولت از همراهی مردم ایران تشکر میکنیم و اگر همراهی مردم نبود، شاید توفیقات ما در طول این یک سالی که از عمر دولت انقلابی آیت الله رئیسی می‌گذرد، نبود.

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت در یک سال گذشته چه بوده است، گفت: بحمدالله در این مدت، سند تحول دولت تنظیم و تقدیم مراجع مرتبط شد. این سند به عنوان خط مشی دولت و یک سند راهبردی و بالادستی در دستورکار دولت قرار گرفته است.  

وی افزود: در چارچوب این اسناد بالادستی، اقدامات زیادی انجام شده است. در طول این مدت دولت توفیقات زیادی از جمله حضور بین مردم به دست آورده است. سفر‌های استانی از توفیقات این دولت بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: معیشت مردم از مهمترین دغدغه‌های رئیس جمهور بود که اقدامات زیادی در این راستا از جمله اصلاح نظام اقتصادی کشور انجام شد.  

مرتضوی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت نیز، گفت: پیش از این دولت، آمار تلفات بیماری کرونا بسیار بالا بود که با یک تماس تلفنی آقای رئیسی با رئیس جمهور چین و واردات واکسن در کنار تلاش‌های دانشمندان ما که کشور را در حوزه واکسن خودکفا کردند، پیشرفت بسیاری در حوزه کنترل بیماری کرونا اتفاق افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدام دیگر، وصول مطالبات دولت و ملت با اقدامات حوزه سیاست خارجی، در کنار ۲۵۰ سند و توافقنامه بین المللی بود. در حوزه اقتصادی نیز به ثبات رسیدیم و براساس گزارش مرکز آمار، تورم نیز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود:کاهش تورم به معنی کاهش قیمت‌ها نسبت به سال قبل نیست، بلکه حکایت از کاهش شیب افزایش قیمت‌ها دارد؛ امیدواریم در ادامه شاهد کاهش ادامه روند کاهشی نرخ تورم باشیم.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت و تبادلات تجاری بوده ایم و امیدواریم با اقداماتی که در حوزه مسکن در حال انجام است، به زودی شاهد ثبات در بازار و کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش رشد اقتصادی کشور دارد؟ گفت: این دولت تنها دولتی است که در حوزه‌های مختلف، دارای برنامه است و انشاءالله در چارچوب این برنامه‌ها دولت به وظایف خود عمل خواهد کرد و به فضل الهی شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که هدف دولت از سفر به استان‌ها چیست؟ گفت: دولت اهداف متعددی در این خصوص دارد؛ اولین مورد این است که وظیفه دولت، ارتباط با مردم است، چرا که دولت برای مردم است و پیوند دولت و ملت، یک وحدت ملی است.

وی اضافه کرد:‌مسئله بعدی شناسایی مشکلات و بررسی و رسیدگی میدانی به آنان است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت دولت به این تکلیف خود عمل کرده و ۳۱ سفر استانی در بازه زمانی یک ساله در کنار هفت سفر موضوعی داشته و به طور میانگین هر ۹ روز یک سفر انجام داده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اکثر این سفر‌ها در روز‌های جمعه و تعطیل بوده است، افزود: رئیس جمهور، علاوه بر سفر به استانها، ۱۳۸ بازدید موضوعی در استان‌ها داشته است و در کنار حضور در مراکز استان، به بازدید از شهر‌ها و روستا‌ها و طرح‌ها و واحد‌های صنعتی پرداخت.

وی تصریح کرد: علاوه بر بازدید‌های شخص رئیس جمهور، وزرا و معاونان و مدیران دولت نیز بازدید‌ها و حضور‌های میدانی داشته‌اند و این حضور رئیس جمهور و مسئولان، برکات زیادی داشته است، چرا که شنیدن حرف مردم و متعاقبا صدور دستورات مقتضی توسط رئیس جمهور به پیگیری و حل مشکلات منجر می‌شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته