دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1401 - 20:19

بازه سرعت اینترنت LTE چقدر است؟

برخی از افراد از اصطلاحات ۴G و ۴G LTE به جای هم استفاده می‌کنند، اما  ۴G LTE که مخفف نسل چهارم تکامل طولانی مدت است، بهترین عملکرد و سریع‌ترین سرعت را ارائه می‌دهد و نسبت به ۴G سریع‌تر است.
کد خبر : 803779

به گزارش خبرگزاری آنا، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت بی‌سیم 4G و 4G LTE دوست دارند در مورد شبکه‌های بی‌سیم فوق سریع 4G خود تعریف کنند و توضیح دهند، اما آیا می‌دانید سرعت 4G در مقایسه با 3G چقدر است؟ اینترنت بی سیم 4G حداقل 10 برابر سریع‌تر از شبکه‌های 3G عمل می‌کند و در بسیاری از موارد حتی این میزان فراتر از 10 برابر می‌رود.

سرعت اینترنت با توجه به مکان جغرافیایی، شرکت ارائه‌دهنده اینترنت، بارگزاری شبکه تلفن همراه و دستگاه شما متفاوت است. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، سرعت اینترنت شما معمولاً از سرعت موجود در مناطق دورافتاده کشور بیشتر است.

تمامی اطلاعاتی که در ادامه می‌آید، برای انواع گوشی‌های دارای سیستم عامل آیفون و اندروید صادق است (مهم نیست که کدام شرکت، گوشی اندرویدی شما را ساخته است؛ سامسونگ، گوگل، هوآوی، شیائومی و دیگر شرکت‌ها).

نگاهی به دو فناوری 4G و 4G LTE

4G نسل چهارم فناوری شبکه تلفن همراه است. این فناوری جایگزین 3G شده و قابل اعتمادتر و بسیار سریع‌تر از نسل قبلی خود است. اینترنت 4G انواع رسانه‌ها از جمله رسانه‌های تصویری و صوتی را بدون هیچ تاخیری روی موبایل شما پخش می‌کند. برای استفاده از این فناوری، داشتن گوشی‌های هوشمند پرقدرت موجود در بازار، به‌جای این که تجملات محسوب شود، یک ضرورت است.

برخی از افراد از اصطلاحات 4G و 4G LTE به جای هم استفاده می‌کنند، اما  4G LTE که مخفف نسل چهارم تکامل طولانی مدت است، بهترین عملکرد و سریع ترین سرعت را ارائه می‌دهد و نسبت به 4G سریع‌تر است. 4G در حال حاضر در اکثر مناطق کشور ارائه می‌شود، اما 4G LTE به طور گسترده در دسترس نیست. حتی اگر شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت شما سرعت 4G LTE را ارائه می‌دهد، برای دسترسی به آن باید یک گوشی سازگار داشته باشید. اکثر گوشی‌های قدیمی نمی‌توانند سرعت 4G LTE را پشتیبانی کنند.

شبکه‌های 4G LTE سرعت بسیار بالایی دارند و به ‌قدری سریع هستند که اگر آن را روی گوشی همراه خود امتحان کنید و به اینترنت متصل شوید، سرعت مشابه با مودم خانگی را تجربه خواهید کرد.

مزایای سرویس 4G LTE

سرویس 4G LTE علاوه بر سرعت بالای خود، که پخش ویدیو، فیلم و موسیقی را امکان‌پذیر می‌کند، مزایای دیگری نیز، به ویژه در مقایسه با شبکه Wi-Fi، دارد؛ این مزایا عبارتند از:

  • شبکه4G منطقه خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. بر خلاف Wi-Fi که در آن شما باید در یک سری از نقاط خاص باشید تا بتوانید از اینترنت استفاده کنید، سرویس 4G  حتی در هنگام سفر هم در دسترس است.
  • سرویس 4G LTE امنیت آنلاینی را فراهم می‌کند که برای هرکسی که اطلاعات حساسی روی گوشی هوشمند دارد، مفید است.
  • شبکه‌های 4G نسبت به گذشته مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. ارائه‌دهندگان خدمات 4G طرح‌ها و بسته‌هایی را ارائه می‌دهند که هزینه کمتری دارند، و معمولاً چندین طرح را ارائه می دهند که شما می‌توانید از بین ‌آن‌ها مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

سرعت 4G اپراتورهای محبوب تلفن همراه در دنیا

در تمامی اپراتور، سرعت دانلود بیشتر از سرعت آپلود است. اندازه‌گیری‌های سرعت 4G به‌عنوان چیزی که کاربران عادی می‌توانند انتظار داشته باشند، گزارش می‌شوند. با توجه به منطقه خدمات، بارگزاری شبکه و قابلیت‌های تلفن همراه یا لپ تاپ، این موارد می‌توانند در دستگاه‌های مختلف دقیقاً همین اندازه یا متفاوت باشند.

سرعت 4G بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) بیان می‌شود.

سرعت 4G LTE شرکت Verizon

  • Verizon، شرکت آمریکایی فعال در زمینه فناوری ارتباطات، با سرعت 36 مگابیت در ثانیه، بالاترین میانگین سرعت دانلود را دارد و در شهرهای بزرگ سرعت‌های بسیار بالاتر را ارائه می‌دهد.
  • سرعت آپلود Verizon تقریباً 15 مگابیت در ثانیه است.

 

 

سرعت 4G LTE شرکت T-Mobile

T-Mobile، شرکت هلدینگ ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه آلمانی و چندملیتی، به عملکرد خوب در کلان شهرها شهرت دارد؛ البته سرعت آن در داخل خانه کاهش می‌یابد.

  • سرعت دانلود متوسط 23-24 مگابیت در ثانیه
  • سرعت آپلود متوسط 16-17 مگابیت در ثانیه

سرعت 4G LTE شرکت AT&T

  • سرعت دانلود متوسط 25–26 مگابیت در ثانیه
  • سرعت آپلود متوسط 11 تا 12 مگابیت در ثانیه

سرعت 4G LTE شرکت Sprint

  • میانگین سرعت دانلود 4G LTE، 12تا 30 مگابیت در ثانیه است. در شهرهای بزرگ، متوسط سرعت دانلود به 35 مگابیت در ثانیه می‌رسد.
  • سرعت متوسط آپلود 4G LTE 7 تا 8 مگابیت در ثانیه

بهترین شرکت ارائه‌دهنده سرویس 4G LTE در ایران

یکی از شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ثابت lte را با سرعت بسیار بالا و کیفیت خوب ارائه می‌دهد، شرکت ماهان نت است. این شرکت سرعت اینترنت‌های 4G LTE را با توجه به مناطق مختلف کشور بین 8 تا 80 مگابیت ارائه کرده است. ماهان نت با فعالیت‌های قوی توانسته خود را به‌عنوان یکی از پرسابقه‌ترین و موفق‌ترین عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت پر سرعت، +ADSL2 ، TD-LTE و گیمینگ در کشور نشان دهد. اگر می‌خواهید از سرعت lte تضمینی بهره‌مند شوید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت ماهان نت، بسته های اینترنت lte را انتخاب نموده و یا با شماره 1514 تماس بگیرید.

و در پایان این که...

5G جدیدترین فناوری شبکه تلفن همراه است. این نسل جدید از اینترنت همراه وعده داده است که 10 برابر سریع‌تر از سرویس 4G عمل کند. اینترنت 5G با 4G متفاوت است زیرا برای استفاده از فرکانس‌های رادیویی به باندهای تقسیم شده طراحی شده است. فرکانس‌های آن بالاتر از فرکانس‌هایی هستند که توسط شبکه‌های 4G استفاده می‌شوند و برای رسیدگی به تعداد زیادی از تقاضاهای پهنای باند گسترش یافته‌اند که در آینده به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته