دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1401 - 09:19

بازطراحی فناورانه و افزایش کارایی قطعات خودرو

بازطراحی فناورانه و افزایش کارایی قطعات خودرو
مدیرعامل یک واحد فناور زمینه فعالیت شرکت متبوع خود را پورتال خرید و فروش قطعات خودرو و قسمت بازطراحی بعضی از قطعات و افزایش کارایی و طول عمر آنها عنوان کرد.
کد خبر : 803660

ناصر رجبی‌نیا، مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه این شرکت با محور خرید و فروش قطات خودریی فعال است، اظهار کرد: پورتال جامع خرید و فروش و ارائه خدمات خودرویی در کشور از دیگر فعالیت‌هاست به‌گونه‌ای که علاوه بر واسطه خرید و فروش در زمینه تأمین قطعات خودرو در راستای ارائه خدمات خودرو به مشتریان نیز فعال هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت در ارتباط با فروشندگان قطعات خودرو در سراسر کشور، زمینه فروش بدون واسطه برای مصرف کننده و بازاری رقابتی در قیمت و کیفیت را ایجاد می‌کند، بیان کرد: ارائه خدمات خودرویی (تعمیرگاهی) با معرفی و دسته‌بندی تعمیرگاه‌ها‌ی سطح شهر و معرفی بهترین، باسابقه‌ترین و خوشنامترین استادکاران (طبق نظرسنجی مشتریان) از دیگر کارکردهای شرکت است.

مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: موقعیت‌یاب مکانی فروشگاه‌های قطعات خودرویی و تعمیرگاهی را با استفاده ار GPS گوشی همراه ارائه کرده‌ایم.

رجبی‌نیا تشریح کرد: فعالیت فیزیکی شرکت در بازار از سال ۸۶ بوده است؛ اما از طریق فروشگاه آنلاین، حدود ۸ ماه فعالیت دارد و در این مدت کوتاه با وجود اینکه هنوز سایت به مرحله ارائه عمومی نرسیده است؛ اما به بازدید روزانه (بعضی از ایام) حدود ۵۴ هزار نفر رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد سنندج در مرحله پیش رشد قرار دارد، زمینه فعالیت شرکت فناور متبوع خود را پورتال خرید و فروش قطعات خودرو و قسمت بازطراحی بعضی از قطعات خودرو و افزایش کارایی و طول عمر آنها عنوان کرد.

مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج افزود: شرکت هنوز در مرحله تولید محتوا و آموزش کارکنان و کار‌های اولیه بوده و حدود ۸ ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و فعلاً در حال هزینه‌کرد برای  ارتقای برنامه فروش خود است و هنوز به مرحله‌ عمومی کردن آن نرسیده‌ایم؛ اما امیدواریم از بازار ۱۰ میلیارد دلاری فروش قطعات خودرو در ایران سهم خود را گرفته و به مرحله سودآوری برسیم.

رجبی‌نیا در پاسخ به این پرسش آنا که فعالیت فناورانه شما در شرکت متبوع‌تان چه نیازی از نیازهای جامعه را برطرف می‌کند، ابراز امیدواری کرد که این شرکت با ایجاد بستر رقابتی سالم در زمینه قطعات و خدمات خودرو به ساماندهی بازار بسیار آشفته و نابه‌سامان این صنف سهمی حتی بسیار ناچیز از هزینه مالکان خودرو را رفع و به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.

بازطراحی فناورانه و افزایش کارایی قطعات خودرو/ ارائه خدمات خودرویی با معرفی بهترین تعمیرگاه‌ و استادکار

وی نواقص و نارسایی‌ها در مسیر تجاری‌سازی محصولات فناور را برشمرد و تبیین کرد: نبود تیم مجرب برنامه‌نویسی به صورت تیمی، نداشتن پشتوانه مالی قوی، نبود تسهیلات مناسب و درخور و ارائه آنها به مجموعه‌های فناور تا زمان رسیدن به سودآوری از مشکلات عمده در این مسیر است.

مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج با قدردانی از حمایت مسئولان دانشگاه امکانات دانشگاه را ناکافی دانست و بیان کرد: انتظار حمایت بیشتر از دانشگاه را داریم، نبود اینترنت پرسرعت بیشترین معضل ماست. با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد کار و شرکت ما وابسته به اینترنت است؛ اما تاکنون برای پشبرد کار خود مجبور به استفاده از اینترنت وای فای با استفاده از سیم کارت بوده که خیلی از کار‌های ما را به علت نداشتن پوشش شبکه قطع و به تأخیر می‌اندازد.

رجبی‌نیا با ارائه پیشنهاداتی به منظور پیشرفت مراکز رشد دانشگاهی اضافه کرد: مراکز رشد دانشگاه به تنهایی نمی‌تونند کاری انجام بدهند. مراکز باید در همتی کلی و کشوری بیشتر حمایت شوند و به آنها بها و میدان بیشتری داده شود تا با دست باز‌تر بتوانند از شرکت‌های مستقر در مراکز رشد حمایت کنند. با شعار نمی‌توان کار کرد، باید میدان عمل را بهبود بخشید.

وی در پاسخ به این پرسش که دوره کرونا را چگونه سپری کردید و آیا تأثیری در کار شما داشت؟ گفت: بحران کرونا در تمام دنیا کسب و کار‌ها را تحت تأثیر مثبت و منفی قرار داد و بعضی از کار‌ها و مشاغل را کلاً به ورطه نابودی کشید؛ اما از یک طرف هم باعث شکوفایی و بهبود بسیاری از کسب و کار‌ها شد؛ ازجمله کسب و کار‌های فروش اینترنتی که هم رشد سرسام آوری داشتند و هم سود بیشتری را نصیب آن‌ها کرد.

مدیرعامل واحد فناور «راهین جهان نوین» ادامه داد: این شرکت فعالیت خود را تقریباً بعد از دوران پیک کرونا آغاز کرده و هنوز به مرحله عمومی نرسیده است و نمی‌توان گفت کرونا در بخش فروش اینترنتی برای شرکت، تأثیری داشته؛ اما در بخش فروش فیزیکی تأثیر بسیاری داشت با وجود اینکه خودرو و خدمات خودرویی از رسته گرو‌هایی بود که باعت تعطیلی آن‌ها نمی‌شد؛ اما تأثیر بسیار زیادی در بعد بازار به کسب و کار و رسته همکاران ما داشت.

رجبی‌نیا یادآور شد: تنها نکته و درخواست، حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی نوپاست چه از نظر مالی و چه از نظر حمایت‌های دیگر. از نظر مالی انتظار داریم حداقل شرایط دریافت تسهیلات را برای واحدهای فناور راحت‌تر کنند و در بخش قانون‌های دست و پا بند بانک‌ها، حمایت شویم.

گفتگو از هیوا همایون‌فر

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب