دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1401 - 17:59

نچیروان بارزانی به بغداد سفر می‌کند

نچیروان بارزانی به بغداد سفر می‌کند
در سایه ادامه رایزنی‌های سران عراق برای حل بحران سیاسی این کشور، منابع خبری عراق گزارش دادند که رئیس اقلیم کردستان عراق هفته جاری برای دیدار با مقامات و شخصیت‌های سیاسی به بغداد سفر می‌کند.
کد خبر : 803592

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، پایگاه خبری المعلومه امروز به نقل از یک منبع سیاسی آگاه بدون ذکر نام نوشت: رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق را در قالب ریاست یک هیئت مأمور کرده تا برای دیدار با مقتدا صدر رهبر جریان صدر و سایر مقامات و شخصیت‌های سیاسی به بغداد و نجف اشرف سفر کند.  

بر پایه این گزارش، بارزانی در سفر به بغداد با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس عراق و همچنین رهبران احزاب چارچوب هماهنگی شیعی به منظور ارائه طرح رئیس حزب دموکرات کردستان عراق برای برون رفت از بن‌بست سیاسی این کشور  دیدار خواهد کرد و این طرح قرار است در ساعات آینده اعلام شود. 

پایگاه خبری بغداد الیوم نیز به نقل از یک منبع نوشت که، بارزانی پیش از سفر به «حنانه» (محل سکونت مقتدا صدر) در نجف اشرف و ارائه طرح رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به رهبر جریان صدر، در بغداد با سه روسای سه قوه و رهبران سیاسی عراق دیدار می‌کند.

در همین ارتباط، خبرگزاری «شفق نیوز» عراق نیز گزارش داد که قرار است امروز یکشنبه کاخ نخست‌وزیری عراق میزبان نشست گسترده‌ای با حضور نمایندگان اکثر احزاب و بازیگران سیاسی به جز نماینده جریان صدر» باشد و در این نشست درباره بحران سیاسی کنونی عراق گفت‌وگو شود. 

یک منبع سیاسی آگاه در گفت‌وگو با این خبرگزاری از توافق اولیه احزاب سیاسی فعال در صحنه برای برگزاری نشست عصر امروز یکشنبه در دفتر نخست‌وزیری با حضور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر موقت عراق خبر داده و گفته است: در این نشست که بزرگان و رهبران نیروهای چارچوب هماهنگی، رهبران ائتلاف حاکمیت و همچنین رهبران دو حزب اصلی کردستان عراق (دموکرات و اتحادیه) یا نمایندگان آن‌ها حضور خواهند داشت، درباره  ابتکار عمل حل بحران سیاسی کشور و همچنین متقاعد کردن رهبر جریان صدر گفت‌وگو و تبادل نظر شود. 

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته