دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1401 - 12:56

درخشان: به غیر از چند تیم بقیه لیگ برتری‌های آواره هستند/ متوقف کردن استقلال و پرسپولیس آسان نیست

درخشان: به غیر از چند تیم بقیه لیگ برتری‌های آواره هستند  متوقف کردن استقلال و پرسپولیس آسان نیست
سرمربی سابق تیم پرسپولیس گفت: در حالی حرف از فوتبال حرفه‌ای می‌زنیم که زیرساخت‌های لازم را پس از ۲۲ سال فراهم نکرده‌ایم.
کد خبر : 803533

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره شرایط بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آغاز هفته چهارم اظهار کرد: وقتی حرف از فوتبال حرفه‌ای می‌کنیم یعنی فشردگی مسابقات، انجام امور دشوار، ریکاوری مناسب بازیکنان و طراوت در مسابقات، وجود امکانات مناسب اما در عمل زیرساخت‌های کافی برای برگزاری بازی‌ها نداریم. برگزاری رقابت‌ها چهار روز یک بار کار سختی نیست چون در فوتبال روز دنیا این موضوع جا افتاده است اما در سه هفته‌ای که بازی‌ها برگزار شده همانند گذشته در بسیاری ورزشگاه‌ها امکانات مناسب برای برگزاری بازی‌ها وجود ندارد. تنها نباید به سرسبزی چمن ورزشگاه توجه کرد، باید دید زمین‌های مسابقات مسطح است و کیفیت لازم را برای برگزاری یک مسابقه دارد. 

وی ادامه داد: وقتی چمن ورزشگاه بلند باشد توپ به راحتی حرکت نمی‌کند و بازیکنان فشار مضاعفی را متحمل می‌شوند. در نتیجه بازیکنان فرسوده خواهند شد و نمی‌توانند ریکاوری مناسبی داشته باشند که این موضوع از کیفیت مسابقات کم می‌کند و اجازه نخواهد داد تا بازی‌ها مطابق انتظار پیش رود. اگر مسائل حرفه‌ای را رعایت نکنیم دچار افت می‌شویم و باید تمامی ابزارهای پیشرفت را فراهم کنیم تا بتوانیم حرف از فوتبال حرفه‌ای بزنیم اما پس از ۲۲ سال هنوز با شرایط روز دنیا فاصله داریم. فقط در نقل و انتقالات شاهد ثبت قراردادهای بالایی هستیم اما هیچ گاه این سوال پاسخ داده نشده که بازیکنانی که با قراردادهای بسیار بالا جذب تیم‌ها می‌شوند و انتظارات زیادی از آنها وجود دارد روی کدام زمین‌ها بازی می‌کنند و دیگر موارد لازم برای ارتقای بازیکن حرفه‌ای کجا به او داده می‌شود.

سرمربی سابق تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: به غیر از باشگاه‌های سپاهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان و کمی هم ذوب‌آهن، دیگر باشگاه‌های ما به استانداردهای مدنظر یک باشگاه حرفه‌ای نرسیده‌اند. استقلال و پرسپولیس زمین تمرین اضافه ندارند تا در مواقعی که زمین تمرین اول آنها آماده نیست در آنجا تمرین کنند. ضمن اینکه آنها هنوز هم به صورت زمین صاحب ورزشگاه اختصاصی نیستند و باید ورزشگاه آزادی را اجاره کنند. دیگر تیم‌های فوتبال ما هم آواره هستند و ورزشگاه شخصی ندارند. باشگاه‌ها دلبسته امکانات دولتی هستند و اگر نواقصی باشد هم از سوی دولت است چون امکانات را آماده نکرده ولی هیچ‌گاه به‌اندازه‌ای که روی زیرساخت‌های دولتی حساب کرده‌ایم برای خصوصی‌سازی گام برنداشته‌ایم. هر چند بازدهی برای مالکان باشگاه‌های خصوصی هم به اندازه‌ای نبوده مکه رغبتی برای این موضوع دیده شود.

درخشان در مورد دیدارهای مهم هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد: با گذشت سه هفته از رقابت‌ها شاهد مشخص شدن مدعیان در بالای جدول هستیم. سپاهان، استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان خیلی زود به عنوان مدعی قهرمانی مشخص شدند. شاید تراکتور هم به این جمع بپیوندد هر چند در حد و اندازه مدعی ظاهر نشده است. پرسپولیس در مصاف با صنعت نفت آبادان آرامش کافی را برای کسب پیروزی دارد و به نظرم برتری نصیب سرخپوشان می‌شود. شاید نفت مسجدسلیمان بتواند از استقلال امتیاز بگیرد چون از امتیاز میزبانی بهره می‌برد ولی قهرمان فصل قبل مهره‌های زیادی دارد و متوقف کردن چنین تیمی همانند پرسپولیس آسان نیست. سپاهان با فولاد خوزستان بازی سرنوشت‌سازی دارد چون هر دو تیم عملکرد خوبی داشته‌اند. گل‌گهر سیرجان هم در خانه مس کرمان برای کسب سه امتیاز کار بسیار سختتی دارد.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته