بررسی برخط پروندههای ارتقای استادان با طراحی نرمافزار
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از شیراز، دوره ضیافت اندیشه اساتید در سال ۱۴۰۱ در قالب کارگاههای آموزشی به همت دفتر هماندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به مدت چهار روز در این واحد دانشگاهی برگزار میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم افتتاحیه این دوره با اشاره به سرعت گرفتن ارتقای استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در دوره جدید اظهار کرد: حوزه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حال طراحی نرمافزاری است که از این به بعد پروندههای ارتقای استادان به شکل برخط توسط سازمان مرکزی دانشگاه دیده شود. این امر قطعاً به روانتر شدن بررسی پروندهها کمک شایانی خواهد کرد و از اعمال سلیقه و نظر شخصی نیز جلوگیری میکند.
محمدرضا قائدی افزود: گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی اکنون به وضعیتی رسیده و چنان نقش جمهوری اسلامی را در منطقه پررنگ کرده که بدون در نظر گرفتن جمهوری اسلامی ایران هیچ اتفاقی در منطقه صورت نمیپذیرد. آینده نظام بینالملل و ساختار بینالمللی بسیار متفاوت خواهد بود و قطعاً دیگر شاهد نظام تکقطبی و یکجانبه نخواهیم بود؛ بلکه یک نظام بینالمللی چندقطبی ایجاد میشود که انقلاب اسلامی سهم بسزایی در این ماجرا دارد.
وی با بیان تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در طول سالهای گذشته از انقلاب با وجود فشارهای وحشتناک که بهصورت همه جانبه بر جمهوری اسلامی وارد شده با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی به حیات خود ادامه داده و در سطح سیاست خارجی در شرایط فعلی در بهترین وضعیت خود به سر میبرد.
مسئله تزکیه باید توسط استادان بسیار مورد توجه قرار گیرد
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان آیات متعدد قرآن کریم که بر مسئله تزکیه در کنار علمآموزی اشاره کرده، گفت: برای استادانی که راه انتقال علم و فرهنگ را به نسل جدید در پیش گرفتهاند نکتهای که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد مسئله تزکیه است.
حجتالاسلام مهدی یعقوبی توضیح داد: یکی از آسیبهای معلمی این است که آنقدر وقت میگذارند برای تدریس و کلاس داری که اغلب از خودشان بازمیماند و از پرداختن به نفس خود، خودسازی اخلاقی و علمی غافل میشوند.
وی ادامه داد: جوانانی که در طول یک دوره تحصیل ذهن و تمرکزشان را روی تأثیرپذیری از استادشان میگذارند اگر آن استاد به خود توجه نکرده باشد چه از نظر اخلاقی و چه از نظر علمی، یعنی خود را در علم بهروزرسانی نکرده باشد، اثرپذیری دانشجو از چنین استادی بسیار اندک خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خواستار توجه بیشتر استادان به مقوله تزکیه و خودسازی شد تا امکان ارتقای روحی و معنوی برای استادان و برای دانشجویان تحت تعلیم آنان فراهم شود.
نقش دورههای ضیافت اندیشه بر ارتقای سطح معنویت استادان
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه امروزه دانشجویان با بهرهبرداری از تکنولوژی شبهات بسیاری در ذهن دارند، عنوان کرد: برگزاری دورههای ضیافت اندیشه قطعاً در افزایش اندوختههای استادان برای پاسخ به شبهات، ارتقای سطح معنویت و بصیرت افزایی آنان نقش بسیار مهمی دارد.
علی حسین منصوری دانشگاه را دارای سه ضلع مرتبط به هم برشمرد و بیان کرد: یکی از اضلاع مهم این کارکرد سهضلعی استادان بوده و ضلع دوم دانشجویان هستند. دانشجو به دنبال دو خواسته قدم به دانشگاه گذاشته یکی تعلیمی و دیگری تربیتی است. در شرایط کنونی به نظر میرسد موضوع بحث تربیتی کمی مغفول قرار گرفته و نیاز به پررنگتر شدن نقشآفرینی استادان در این بخش مشهود است.
وی وجود و حفظ نقش استاد در ایجاد الگو برای دانشجو را بسیار حائز اهمیت برشمرد و مطرح کرد: نقش استاد بهعنوان الگو برای نسل جوان بهویژه دانشجویان از والدین هم پررنگتر و اثرگذارتر است و این اثرگذاری چنان بیبدیل و پررنگ بوده که گاه آن دانشجویان با الگوبرداری از استاد خویش رفتارهای او را تکرار میکنند و اینجاست که وجود بصیرت و ارتقای معنویت برای استادان بسیار حائز اهمیتتر دیده میشود.
تفکر و اندیشه را فصل ممیز انسان است
دبیر هماندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز تفکر و اندیشه را فصل ممیز انسان برشمرد و اظهار کرد: تفکر و اندیشه و ویژگی اندیشه ورزی، انسان را از سایر موجودات جدا کرده و شأن انسانی به آدمی میدهد.
محمدعلی اخگر دورههای ضیافت اندیشه را فرصت خوبی برای تفکر و تأمل و اندیشه نسبت به موضوعاتی دانست که آن موضوعات میتواند فضا و زمینه مناسبی برای استادان ایجاد کند تا اثربخشی بیشتری را برای دانشجویان داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که دوره ضیافت اندیشه سال ۱۴۰۱ با برگزاری سه دوره تمدن نوین، اخلاق پایاننامه و معنویت دینی، دورهای پویا باشد و با مشارکت استادان باعث همافزایی، هماندیشی و ارتقای فکر و اندیشه آنان شود.
انتهای پیام/۴۱۲۱/
انتهای پیام/