دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهراوه شریفی‌نیا: هنرمندان با معرفی کتاب، خمس و زکات شهرت را پرداخت کنند

مهراوه شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان و ورزشکاران باید با انجام کارهای فرهنگی مانند معرفی کتاب و دعوت مردم به کتاب‌خوانی، خمس و زکات شهرت را پرداخت کنند.
کد خبر : 80349

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از فارس، مهراوه شریفی‌نیا بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: زمانی که نمایشگاه کتاب در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شد از نمایشگاه دیدن می‌کردم، اما از زمانی که تغییر مکان داد و به مصلی آمد دیگر به نمایشگاه نرفتم، چراکه مصلی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست. امیدوارم مکان جدید نمایشگاه مناسب باشد تا مردم از این رویداد فرهنگی استقبال کنند.


وی ادامه داد: در کل برگزاری نمایشگاه کتاب اتفاق مبارکی است چراکه هر اقدامی که باعث شود مردم به سمت کتاب و کتاب‌خوانی بروند، کار پسندیده‌ای است و برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه مناسب است.


بازیگر سریال «کیمیا» در توضیح نقش افراد سرشناس در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه گفت: مطالعه جزو برنامه‌های روزانه من است و در حال حاضر نیز چند کتاب در دست مطالعه دارم. به نظرم افراد سرشناس مانند هنرمندان و ورزشکاران باید با انجام کارهای فرهنگی مانند معرفی کتاب و دعوت مردم به کتاب‌خوانی، خمس و زکات شهرت را پرداخت کنند.


وی افزود: بدون شک حضور، صحبت و دعوت افراد شناخته شده و تأثیرگذار می‌تواند به استقبال مردم از نمایشگاه، کتاب و کتاب‌خوانی کمک کند و امیدوارم که چنین اتفاقی رخ دهد تا شاهد شکوفایی جامعه ایرانی باشیم.


بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته