دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1401 - 08:48
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

مجلس در چه شرایطی با تفکیک وزارت صمت موافقت خواهد کرد؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی، موافقت پارلمان با تفکیک وزارت صمت از بازرگانی را منوط به شرایطی دانست.
کد خبر : 803488

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا درباه تعیین تکلیف وزارتخانه‌های صمت و بازرگانی، اظهار کرد: با توجه به گستردگی موضوع معادن و از طرف دیگر گستردگی موضوع بازرگانی، تجارت و تنظیم بازار، این‌ها دو دغدغه بزرگ مردم و جامعه هستند و آثارشان نیز بروز و نمود دارد.

وی افزود: بنابراین یک وزیر نمی‌رسد به همه این موارد رسیدگی کند، مگر اینکه اختیاراتش را تفکیک کند که این موضوع هم امکان ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اینکه آیا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور باید دو وزیر معرفی کند یا یک وزیر، افزود: این موضوع به لایحه دولت و مصوبه مجلس بستگی دارد؛ اگر در مجلس اینگونه تصویب شود که بخش بازرگانی از وزارت صنایع و معادن و بازرگانی منفک شود و یک وزارتخانه جدید تشکیل شود، بنابراین اینجا یک وزیر خواهد بود، اما اگر لایحه دولت یا مصوبه مجلس به این صورت باشد که وزارتخانه فعلی با دو وزارتخانه به دو عنوان تبدیل بشود، باید دو وزیر معرفی شود.

میرتاج‌الدینی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر بخش بازرگانی از وزارت صمت جدا شود، آیا فاطمی امین بازهم باید برای وزارت صمت از مجلس رأی اعتماد بگیرد یا خیر؟، گفت: فاطمی امین در وزارت صمت می‌ماند، مگر اینکه دولت بخواهد فرد دیگری را معرفی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت قبل نیز به این نتیجه رسیده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، اما مجلس همسو با دولت به لایحه آن رأی نداد، اما در صورتی که دولت فعلی لایحه تفکیک این وزارتخانه را به مجلس ارائه کند، مجلس سیزدهم با آن موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته