دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1401 - 10:41

مجازات سرمربی استقلال در پرتغال

مجازات سرمربی استقلال در پرتغال
ریکاردو ساپینتو برای اظهارات در مورد نیروی ارتش GNR با مجازات مواجه شد.
کد خبر : 803051

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، هیئت انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال مجازات یک ماهه برای ریکاردو ساپینتو را تایید کرد. این مربی هم اکنون هدایت تیم استقلال ایران را بر عهده دارد.

سایت (observador) اعلام کرد شورای انضباطی (CD) فدراسیون فوتبال پرتغال (FPF) مجازات یک ماهه سرمربی تیم ریکاردو سا پینتو را به دلیل اظهاراتی که در مورد یک سرباز GNR در ماه می، زمانی که مربی موریرنزه بود، صادر کرد. در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد، آمده است: «ساپینتو که در حال حاضر مربی استقلال است، به اتهام «آسیب به ناموس و آبرو و تهمت زدن» محکوم شد.»

این تصمیم پس از باز شدن روند انضباطی، ارسال شده به کمیسیون مربیان لیگ حرفه‌ای فوتبال پرتغال (LPFP)، اولین بار در ماه ژوئیه به دلیل اشتباه در ترکیب گزارش رد شد و پس از ۱۵ روز تعلیق و جریمه، حتی قبل از پلی‌آف اعمال شد، اما پیش از دیدار با چاوز شکست خورد. پس از ارسال گزارش نهایی جدید توسط مربی و جلسه رسیدگی انضباطی، تصمیم گرفته شد این مربی که کاپیتان GNR را «دروغگو» خطاب کرده بود و چنین رفتاری را در شکست مقابل ویزلا (۴-۱) توصیف کرده بود، محکوم شود.

این گزارش منجر به محرومیت ۱۵ روزه سا پینتو شد که در دو بازی با «دسپورتیوو دِ چاوز» روی نیمکت نبود تا چاوز در پلی‌آف پیروز شود و به لیگ برتر صعود کند، اما تیم مردم گیمارش را به دسته دوم رساند.

انتقاد شدید ساپینتو باعث شد که ارتش به طور جدی با وزارت عمومی در گیماراش مشارکت کند، علاوه بر آن «حقایق را به مرجع پیشگیری و مبارزه با خشونت در ورزش» ارجاع دهد. ریکاردو سا پینتو که قصد خود را برای شکایت کیفری علیه کاپیتان اورلاندو مندز نیز اعلام کرده بود، از غیبت او در دو بازی با چاوز، در پلی‌آف بقا در لیگ برتر که نزول موریرنزه را به همراه داشت، انتقاد کرد. این مربی نوشت: «این کاپیتان یک دروغگوی بزرگ است. مردم روستای «کونگروس دِ موریرا» باید علیه این کاپیتان که موفقیت این باشگاه را به خطر انداخته، شورش کنند. هیچ کس چیزی نمی‌گوید، اما می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ این بازیکن علیه همه چیز و همه کس خواهد بود.»

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته