زاویه نگاه دانشجویان مورد هدف توپخانههای رسانهای دشمن است
به گزارش گروه دانشجو خبرگزاری آنا، همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویی مسئولان و شخصیتهای حوزوی و دانشگاهی از جمله عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی و فواد ایزدی عضو هیئتعلمی دانشگاه تهران با حضور در جمع دانشجویان شرکت کننده در این دوره به ایراد سخنرانی پرداختند.
حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره طرح ولایت دانشجویی گفت: توپخانههای رسانهای دشمن اصل زاویه نگاه دانشجویان به وضع موجود، گذشته و آینده را مورد هدف قرار گرفته است. با این وجود اگر صورت مسئله نادرست طرح شود پاسخ به آن پرسش هم نادرست خواهد بود.
وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: انقلاب اسلامی مروارید بزرگ و درخشانی است که در دستان شماست، چون نه در طول تاریخ ایران و نه در هیچ کشور دیگری چنین انقلابی با این عظمت، مردمی و با اهداف درست که با پیروزی از موانع مختلف عبور کرده باشد اتفاق نیفتاده است؛ البته ما باید دلسوزانه و ناصحانه خرابیهای سیستم را پیدا کنیم و با یک مدیریت علمی، و اهداف شفاف ایدئولوژیک، اعتقادی و انقلابی آنها را علاج کنیم.
رحیم پور با طرح این سوال که آیا ما انقلاب هستیم یا نظام افزود: انقلاب و نظام هر کدام اقتضائات، مفهوم و کارکرد خود را دارند. به گونهای که کار انقلاب ساختارشکنی و کار نظام حفظ و تقویت ساختارها است. منافع انقلاب این است که موج نآرام است، تسلیم وضع موجود نمیشود، در برابر موانع تمکین نمیکند، محافظه کار نمیشود، خط شکن است، در برابر موانع متوقف نمیشود و اگر نتواند از موانع عبور کند آنها را خورد میکند، ترسو نیست و اجازه نمیدهد تاریخ عقب گرد کند تا ما به دوران پیشا انقلاب و همان سبکهای زندگی، فرهنگ، ارزشها و ضد ارزشها برگردیم.
وی با بیان اینکه تمدن درست تمدنی است که برای شرف، شکم و شعور انسانها فکر کند، اضافه کرد: ما باید نظام شکل بدهیم؛ اما نه نظام پشت به انقلاب در واقع ما نباید دنبال نظام برای نظام و انقلاب برای انقلاب باشیم؛ بلکه انقلاب باید برای تشکیل نظام و نظام در راستای تحقق اهداف انقلاب باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فاصلهای که بین شعارها و واقعیتها وجود دارد فرق بین انقلابی و غیرانقلابی را تعیین میکند. اما سوال این است که آیا این فاصله طی شدنی است یا نه؟ یک عدهای میگویند نه، چون تا کنون همه مشکلات حل نشده اند پس از این به بعد هم نمیتوانیم و فقط اربابها میتوانند؛ اما یک دیدگاه هم وجود دارد که میگوید بین شعارها و واقعیتها فاصله وجود دارد، ولی این فاصله طی شدنی است.
همچنین فواد ایزادی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یک نظم جهانی به وجود آمد و بر اساس آن دنیا به دو قطب شوروی و آمریکا تقسیم شده بود و هر دو قطب هم با هم رقابت داشتند؛ اما این رقابت در حدود سال ۱۹۹۰ با فروپاشی شوروی پایان یافت. با این وجود کارشناسان آمریکایی خوشحال بودند که در این تقابل آمریکا به پیروزی رسیده است.
وی افزود: فرانسیس فوکویاما از نظریه پردازان آمریکایی در کتاب خود با عنوان پایان تاریخ تصریح کرده است که در تقابل بین تفکر کمونیستی و سرمایه داری، تفکر سرمایه داری پیروز شده و این سیستم حکومتی و اقتصادی دیگر هیچ رقیبی پیش روی نخواهد داشت؛ اما اگر بخواهیم یک نفر را نام ببریم که در مقابل پروژه جهانی سازی و هژمونی آمریکا ایستاد سردار سلیمانی بود به گونهای که او اجازه نداد هژمونی آمریکا با ایدههایی که داشتند ایجاد شود و البته اولین فردی که در مقابل این پروژه ایستاده فرمانده شهید سلیمانی بوده است.
ایزدی به نشست وندی شرمن از اعضای پیشین تیم مذاکره کننده هستهای آمریکا با سناتورهای این کشور در کنگره اشاره کرد و گفت: در این نشست سناتورها در مورد ایران با خانم شرمن بحث میکردند و در جریان این بحثها بالاخره شرمن خسته شد و خطاب به سناتورها گفت ایرانیها یک مقاومت دارند و اینطور نیست که هر چیزی را که ما به آنها بگوییم گوش کنند و این موضوع کمی نیست و این نشان میدهد که ما پرچمدار فرهنگ مقاومت بوده ایم.
وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت ما نشات گرفته از عاشورا و محرم است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که در طول تاریخ با وجود اینکه از سوی شوروی و آمریکا تحت فشار بوده و به تنهایی در مقابل این کشورها مقاومت میکرده، اما خاک از دست نداده است.
استاد دانشگاه تهران گفت: برادران و پدران ما به خاطر اسلام و ذیل پرچم امام حسین به جبهه میرفتند و این پرچم امام حسین (ع) بود که هم موصل را آزاد کرد و هم اجازه نداد ایران خاک از دست بدهد.
حجتالاسلام راجی از اساتید دوره دانشجویی طرح ولایت خواهران نیز گفت: شهید محمد امین کریمیان متولد سال ۷۳ به عنوان یک دانشجوی نخبه که مسلط به زبان انگلیسی و عربی بوده و بورسیه دانشگاههای آلمان را داشته با رها کردن فرصتهایی که در اختیارش بوده به سوریه رفته و به شهادت رسیده است او در وصیت نامه اش نوشته: من از این دنیا با همه زیبایی اش میروم و همه آرزوهایم را رها میکنم؛ اما به خداوندی خدا و به ولایت و حقانیت علی بن ابی طالب یقه تان را میگیرم اگر امام خامنهای را تنها بگذارید. اگر از سرهای ما کوه درست کنند هرگز نخواهیم گذاشت روزی نسلهای بعدی در کتاب تاریخ شان بخوانند امام خامنهای مثل جدش حسین (ع) تنها ماند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بعضی از جلسات اشارهای به بیانیه عظیم گام دوم انقلاب میکردند، اما تاکنون ندیده ام که در مورد یک حکم جهادی مانند جهاد تببین اینقدر پیاپی و پشت سر هم تاکید کنند. امروز سخنرانیهایی رهبری بیش از گذشته رنگ و بوی تبیینی گرفته به گونهای که میتوان گفت رهبری خودشان شمشیر به دست گرفته اند و در خط مقدم دارند شمشیر میزنند.
حجتالاسلام راجی با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب اخلاص شهید سلیمانی دلهای مردم را به سمت او نزدیک کرد، گفت: اگر میخواهیم در جهاد تبیین نقش آفرینی کنیم در قدم اول این کار را باید برای خدا انجام بدهیم و نه برای خوش آمد دیگران.
وی تصریح کرد: بنده در میان خاطراتی که از علما، شهدا و بزرگان کم کسی را دیده ام که در خوش اخلاقی مانند شهید سلیمانی باشد. با این اوصاف با بداخلاقی جهاد تبیین جلو نمیرود و نهایتا ما در خوش بینانهترین حالت میتوانیم طرف مقابل خود را ساکت کنیم و این در حالی است که هدف و اصل اساسی جهاد تبیین اغناء است نه اینکه بخواهیم دیگران را ساکت کنیم.
مدرس دوره طرح ولایت دانشجویی با بیان اینکه بدنه عدالت خواهی با تشخیص درست گفت ریشه مشکلات کشت و صنعت هفت تپه در خصوصی سازی نادرست بوده و در مقابل این خصوصی سازیهای بی ضابطه ایستاد، گفت: بدنه عدالت خواهی در رابطه با خصوصی سازی درد و درمان را به درستی تشخیص داد و گفت رهبر معظم انقلاب اصل ۴۴ قانون اساسی را برای این دادند که جلوی این مدل خصوصی سازیها گرفته شود، اما در ۸ سال هر طور که دلشان خواست و با رانت خصوصی سازی کردند و ما امروز باید جلوی این مدل خصوصی سازیها را بگیریم.
حجتالاسلام راجی خطاب به دانشجویان بیان کرد: آنچه در عدالتخواهی مهم است سواد است با این وجود همانطور که شما شجاعت دارید اگر سواد هم داشته باشید میتوانید تمام جریانات را بسنجید و موضع درست بگیرید. با این اوصاف هر کس به شما گفت مطالبه گری را کنار بگذارید این شخص از جهاد تبیین هیچ چیز متوجه نشده است، چون در جهاد تبیین حتما مطالبه گری و عدالتخواهی وجود دارد.
حجتالاسلام مهدی ارفع، مدرس دوره طرح ولایت دانشجویی نیز گفت: حکومت امام علی (ع) در یک فضای عجیبی شکل گرفت به گونهای که در آن دوران مردم خودشان از حکومتهای دیگر ظله شدند و ریختند در خانه امیرالمومنین (ع) و التماس کردند که حکومت را بپذیرد و این در حالی بود که امام تا آن لحظه نه شمشیری زده بود و نه تبلیغاتی انجام داده بود.
وی افزود: وقتب امام علی (ع) به اصرار مردم برای پذیرفتن حکومت روبرو شد خطاب به آنها فرودند: بروید و با هر کسی که بیعت کنید قسم میخورم از همه شما بیشتر مطیع او باشم. من مشاور و وزیر باشم از اینکه رهبر باشم بهتر است. اما مردم قبول نکردند.
ارفع بیان کرد: حکومتهای پیش از امام علی (ع) مخصوصا حکومت عثمان پدری از مردم درآورده بودند که مردم نه به خاطر خدا بلکه به خاطر شکم و شهوت و رانتهایی که وجود داشت عثمان را کشتند. با این اوصاف امام علی (ع) یک خرابه را که از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افتضاح و نابود بود تحویل گرفت؛ اما از همان لحظه که به حکومت رسید گفت برویم و با معاویه بجنگیم که ابن عباس مشاور امام هر چه ضجه زد و گفت جنگ با معاویه اولویت ندارد و حکومت متزلزل است، ولی امام تاکید کرد اگر آب دستتان است زمین بگذارید باید با معاویه بجنگیم.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) علی رغم نامههای معاویه و فشار عدالتخواهان برای معرفی قاتلان خلیفه سوم نه تنها نام قاتلان را اعلام نکرد بلکه آنها را هم محاکمه نکرد، افزود: امام علی (ع) خطاب به عدالتخواهان فرمودند معاویه هیچ وقت عدالتخواه نبوده و اگر امروز میگوید قاتلان عثمان باید معرفی و محاکمه شوند کاسهای زیر نیم کاسه است. امام علی (ع) فقط یک بار در مسجد فرمودند کسانی که در قتل عثمان نقش داشته اند بلند شوند ۱۲ هزار نفر بلند شدند با این وجود امام به عدالتخواهان گفتند میخواهید این جمعیت را در مقابل حکومتی که هنوز تثبیت نشده، بگذارید.
ارفع با اشاره به اینکه عدالت فرع بر حکومت اسلامی و ولایت است و عدالت خواهان زمان حکومت امام علی (ع) که خواهان معرفی قاتلان عثمان بودند این را نمیفهمیدند تصریح کرد: جایی که یک مصداق و پرونده عدالت بتواند ضربهای به نظام اسلامی بزند آن پرونده باید تعطیل شود، اما عدالتخواهان زمان امام علی میگفتند ما حکومت را برای عدالت میخواستیم.
کیخا، جانشین سازمان بسیج دانشجویی نیز گفت: استمرار حکومت، ولی فقیه استمرار حکومت انبیاءست. با این وجود پیامبران مبعوث شدند تا انسان را به مقام خلیفه اللهی برسانند و این مقام زمانی به دست میآید که انسان اهل تفکر باشد.
وی با با بیان اینکه استعمار نو اجازه نمیدهد ما سوال بپرسیم، ولی استعمار فرانو، استعماری است که قبل از آن که ما سوالی بپرسیم به ما پاسخ میدهد، افزود: انقلاب اسلامی آمده تا ما را برای ظهور و آن اتفاق بزرگ مهیا کند تا یک اجتماع توحیدی شکل بگیرد و اگر جامعهای توحیدی شود مردم آن جامعه در مبارزه و جهاد از هم سبقت میگیرند.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/