دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1401 - 10:23

حسن خمینی: تنها شرط مدیر اسلامی شجاع بودن است

یک مدیر و یک مشاور تنها به شرطی مدیر اسلامی است که شجاع باشد و نه از حرفی بترسد و نه از عزلی وحشت کند.
کد خبر : 802884

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) صبح امروز در مراسم تجدید میثاق حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام (ره) ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع)، گفت: جا دارد که هفته دولت را خدمت رئیس‌جمهور و یکایک اعضای محترم کابینه تبریک بگویم و از خداوند متعال مسئلت کنم که در دومین سال روی کار آمدن دولت ما را مشمول لطف و بزرگواری خود قرار دهد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور امر کردند نکاتی را عرض کنم. در عهدنامه معروف امیرالمومنین خدمت مالک که به «عهد» معروف است یک فرازی وجود دارد که مناسب است به آن اشاره کنم و دوستان را به مضامین این نامه مهم اشاره دهم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به نامه ذکر شده، اظهار کرد: در این نامه تأکید شده است که سه نفر را در حلقه مشاوران خود راه ندهید. یکی از آن‌ها بخیل است. هر کسی که ریشه در بُخل دارد و مانع رفاه می‌شود به تو وعده فقر می‌دهند و بخیل به معنای کسی که مقابل سخاوت است.

حجت‌الاسلام خمینی خاطرنشان کرد: دومین صفت، ترسو بودن است، زیرا فرد ترسو، تو را از امور باز می‌دارد. امام بزرگوار در کتاب‌های اخلاق خود بسیار به اخلاق سه بعدی و دو بعدی اشاره می‌کنند.

وی ادامه داد: اخلاق گاهی حد وسط  دو طرف، افراط و تفریط دانسته شده است، اخلاق اگر در حالت میانه و تعادل قرار گیرد، شجاعت است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: یک مدیر و یک مشاور تنها به شرطی مدیر اسلامی است که شجاع باشد و نه از حرفی بترسد و نه از عزلی وحشت کند و نه در مقابل دشمن خارجی متزلزل باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مستمرترین صفات در وجود امام، شجاعت است، شجاعت در آن گاه که باید بجنگد، صلح کند یا بر عقیده خود بایستد و مبارزه کند یا زمانی که باید حرف حق بزند.

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه سومین صفت حریص بودن است، تصریح کرد: اگر امر آقای رئیسی نبود این حریص بودن را نمی‌گفتم، ما خیلی باید مراقب باشیم که اطرافیان کار بد ما را تزئین نکنند، آدمی وقتی به قدرت می‌رسد و دستش باز می‌شود باید توجه کند دیگران کار بد او را تزئین نکنند. همواره ممکن است افرادی باشند که برای خوشآمد فرد، کار او را زینت دهند و این تعبیر همان «بادمجان دور قاب چین‌ها» است.

وی تصریح کرد: یقین داشتن به خدا طبق فرمایش امام خمینی (ره) انسان را به مقام رضا می‌رساند، تمام وجود امام بزرگوار ما اعتماد به خدا و حسن ظن به خدا وعشق به مردم بود، نه بخیل بود که رفاه مردم را در نیابد، نه ترسو بود که در برابر غیر خدا ولو در جان، مال و آبرو کوتاه بیاید و نه حریص بود که بدی‌ها را مقابل او زینت ببخشند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: دوستان امروز، در مسندی هستند که می‌توانند سکوی پرشی باشند که نام نیک از آن‌ها به یاد بگذارد یا خدای ناکرده باعث لغزش شود که همه ما باید از آن بر حذر باشیم.

انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته