دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1401 - 00:03

میزبانی‌های ایران در عربستان در دوران طلایی تاج/ دست سعودی در فوتبال ایران؟

میزبانی‌های ایران در عربستان در دوران طلایی تاج  دست سعودی در فوتبال ایران؟
مهدی تاج در فضای رسانه‌ای این روزها و نزدیک به انتخابات فدراسیون فوتبال یک حامی بزرگ از عربستان سعودی دارد.
کد خبر : 802811

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، کیست که نداند شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا فردی نزدیک به عربستان سعودی است. رقیب دیرینه اقتصادی، سیاسی، ورزشی و اجتماعی ایران در منطقه که در سالیان اخیر از هیچ تلاشی برای تخریب کشور برنداشته است. از دخالت در ماجرای برجام و مانع شدن برای امضای این سند از سوی آمریکا تا مسائل ریز و درشتی که علیه منافع کشور رقم خورده است.

ضربات سعودی در فوتبال هم کم نبوده، از جمله سلب میزبانی از ایران که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و قرار به انجام دیدارهای دو کشور در سطح ملی و باشگاهی در کشور بی طرف بود، اما در دو سال اخیر این تصمیم به صورت یک طرفه تغییر کرده است. یعتی تیم‌های عربستانی از فوتبال ایران میزبانی می‌کنند، اما ایران چنین اجازه‌ای ندارد. شاهکار AFC در تصمیمات این چنینی هم سلب میزبانی از ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی و سپردن آن به بحرین، کشور رئيس AFC و نزدیک به عربستان سعودی بود.

 تمام این تصمیمات در زمانی گرفته شده که مهدی تاج، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس AFC فعالیت می‌کرده و حالا نیز مدعی جلوگیری از تعلیق فوتبال ایران است. جالب اینکه، تاج قدرت جلوگیری از تعلیق فوتبال ایران را داشته، اما در موضوع میزبانی‌ها کاری نکرده که به مراتب ساده‌تر از ماجرای تعلیق یک فدراسیون است.

در دوره‌ای که تاج از هیچ تلاشی برای بازگشت به فدراسیون فوتبال ایران دریغ نکرده، حامیان عجیبی هم در فضای رسانه‌ای کشور دارد. آن هم در شرایطی که این روزها با قرار گرفتن نامش در پرونده فساد مالی فولاد مبارکه و ماجرای مارک ویلموتس تحت شدیدترین انتقادات قرار دارد، اما پروپاگاندای رسانه سعودی به حمایت از او می‌پردازد.

رسانه ایران اینترنشنال که حامی مالی‌اش عربستان سعودی است و به صورت علنی به اتفاقات و ماجراهای علیه ایران می‌پردازد، در مسئله انتخابات فدراسیون فوتبال هم بی طرف نشان نمی‌دهد و مجریان و کارشناسان این شبکه، در حال تلقین این مسئله هستند که تاج ناجی فوتبال ایران است. به گونه‌ای که با وجود مطرح شدن نام تاج در فساد فولاد مبارکه و بحث برنامه در این باره، کارشناس این برنامه به میرشاد ماجدی حمله می‌کند و منتقدان تاج را به ماله‌کشی برای سرپرست فدراسیون فوتبال متهم. حال اینکه چنین عملی ماله‌کشی روی فسادها و پرونده‌های قضایی اخیر بوده یا نه، کارشناس این برنامه باید در خلوت خود به آن فکر کند.

حالا اینکه نامه اخیر AFC به فدراسیون فوتبال و بالا بردن چوب تعلیق بابت مطرح شدن رد صلاحیت مهدی تاج، حمایت رسانه سعودی از کاندیدای خاص انتخابات و سلب میزبانی‌های ایران از سوی تیم سعودی در ساختار اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا چه ارتباطی با هم دارد، سؤال جالبی است که شاید پاسخ به آن چندان سخت نباشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته