دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1401 - 10:03
فرماندار عسلویه مطرح کرد؛

دغدغه مهم متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها چیست؟

دغدغه مهم متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها چیست؟
فرماندار شهرستان عسلویه، دغدغه متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها را برگزاری هدفمند و آبرومند دوره‌های معرفتی، مهارتی و منزلتی کارا و اثربخش برای جوانان و دانشگاهیان عنوان کرد.
کد خبر : 802691

دغدغه مهم متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از عسلویه، سیدعلی هاشمی در نشست استانی هماهنگی کارگروه طرح حلقه‌های میانی (حامیم) با تمجید از دغدغه‌مندی نظام آموزش عالی کشور نسبت به موضوعات مهم فرهنگی جامعه اظهار کرد: طرح حامیم برگرفته از مباحث جدی درباره مسائل اساسی و حیاتی فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی اضافه کرد: در حقیقت این طرح نوعی جهاد تبیین است که با حضور استادان فن و دانشجویان در سطوح دانشگاهی صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان عسلویه، همراهی و آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و استراتژی‌های اجتماعی و سیاستی کشور را از وظایف و رسالت‌های حیاتی دانشگاه‌ها برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه‌ها مملو از پشتوانه انسانی، علمی و مدیریتی هستند که می‌توانند به‌خوبی از این ظرفیت در تحقق اهداف کلان اجتماعی خود بهره بگیرند.

هاشمی متذکر شد: یکی از دغدغه‌های متولیان فرهنگی دانشگاه از جمله نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برگزاری هدفمند و آبرومند دوره‌های معرفتی، مهارتی و منزلتی کارا و اثربخش برای جوانان و دانشگاهیان است که  به تعبیر مقام معظم رهبری این جوانان و نخبگان موتور پیشران کشور هستند.

وی تشریح کرد: البته تحقق این مهم نیازمند تعریف بودجه و اعتبارات مناسب و کافی در راستای عملیاتی کردن این جهاد عظیم است.

فرماندار عسلویه تبیین کرد: مسئولان شهرستان عسلویه برای جهاد اقتصادی  کشور، نگاه ویژه‌ای به مسائل پیرامونی با عنوان مسئولیت‌های اجتماعی دارند که می‌توانند کمک‌رسان دانشگاه‌ها در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی آنان باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار، مدیرشورای راهبردی  پتروشیمی‌های منطقه پارس، مدیرعامل منطقه ویژه و حتی وزیر نفت، اعتبار تعلق گرفته از مبلغ پیش‌بینی شده برای استان بوشهر و مناطق پیرامونی صنعت به مراتب بیشتر شده است، متذکر شد: جذب این بودجه تنها با برنامه‌های فاخر و راهبردی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند کادرسازی و تربیت نیروی انسانی و همچنین مدیریت کارآمد این سرمایه‌های عظیم انسانی است و این مهم قطعاً در دانشگاه صورت می‌پذیرد اعلام حمایت‌های مادی، معنوی و راهبردی خود را از برنامه‌های دانشگاه و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برشمرد.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته