دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1401 - 23:31

روسیه: انبار مهمات و هیمارس‌های آمریکایی در اودسا منهدم شد

روسیه: انبار مهمات و هیمارس‌های آمریکایی در اودسا منهدم شد
ارتش روسیه می‌گوید امروز در حمله‌ای موشکی انبار مهمات اوکراین از جمله چندین سامانه موشک آمریکائی موسوم به «هیمارس» را در منطقه «اودسا» منهدم کرده است.
کد خبر : 802674

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ارتش روسیه می‌گوید امروز در حمله‌ای موشکی انبار مهمات اوکراین از جمله چندین سامانه موشک آمریکائی موسوم به «هیمارس» را در منطقه «اودسا» منهدم کرده است.

خبرگزاری تاس، به نقل از «ایگور کوناشِنکوف»، سخنگوی ارتش روسیه نوشت که موشک‌های کالیبرِ بلندبرد و نقطه‌زن روسی که از دریا شلیک شدند یک انبار مهمات حاوی موشک‌های هیمارس و سامانه‌های ضدهوایی آمریکایی و سلاح‌های ساخت غرب را در منطقه مایورسکویه اودسا، منهدم کرده‌اند.

«ایگور کوناشِنکوف» اضافه کرد که بازوی هوافضای ارتش روسیه همچنین یک انبار سوخت حاوی ۱۰۰ تن سوخت دیزل را در منطقه «زاپروژیژیا» منهدم کرده است. وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام دو سامانه توپخانه‌ای خودکششی ام۷۷۷ در منطقه خرسون خبر می‌دهد.

همزمان، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور حداقل سه بار از موشک‌های مافوق صوت کینژال با قابلیت رسیدن به سرعت «۵ ماخ»، حدود پنج برابر سرعت صوت، استفاده کرده است.

شویگو در توضیح خود افزود: «هدف گرفتن این موشک عملاً غیرممکن است و ما از آن برای حمله به اهداف بخصوص و مهم استفاده می‌کنیم.»

وزارت دفاع روسیه اواخر روز پنجشنبه از استقرار سه فروند هواپیمای میگ۳۱ مجهز به موشک‌های مافوق صوت کینژال در فرودگاه چکالوفسک کالینینگراد خبر داد که بطور ۲۴ ساعته آماده انجام ماموریت هستند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته