![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
از توجه ویژه وزارت علوم به محتوای کتب درسی تا مهارت آموزی به دانشجویان
![از توجه ویژه وزارت علوم به محتوای کتب درسی تا مهارت آموزی به دانشجویان](/files/fa/news/1401/5/30/10997_622.jpg)
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد علی زلفی گل در اولین نشست شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی که بدنبال استقلال مجدد آن از شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت علوم و اعضای جدید این شورا برگزار شد، خاطرنشان کرد: در گذشته مباحث کمّی و توسعه رشتههای تحصیلی بر فعالیت این شورا سایه انداخته بود که با استقلال مجدد آن، مباحث برنامه ریزی و توجه به محتوا دوباره در اولویت قرار خواهد گرفت.
توجه ویژه وزارت علوم به محتوای کتب درسی
وزیر علوم گفت: محتوای کتب درسی دانشگاهی برای وزارت علوم اهمیت زیادی دارد و در همین راستا، طرح مطالعاتی شیوه تدوین کتب دانشگاهی به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی داده شد تا رویکرد علمی تدوین و نگارش کتب درسی دانشگاهی را تهیه کنند تا با ابلاغ وزارت علوم شیوه عمل مولفان قرار گیرد.
زلفی گل گفت: علاوه بر روشهای علمی و نوین تدوین کتب درسی دانشگاهی، برای وزارت علوم مهم است که هویتمداری، مباحث تربیتی و تجلیل از مشاهیر علم و فناوری و مفاخر ملی در محتوای کتب درسی لحاظ شود.
ضرورت نگاه نو به آموزش عالی
وزیر علوم با اشاره به اینکه یاد دهنده، یادگیرنده و محتوای درسی سه ضلع آموزش، هستند گفت: ما باید برنامه ریزی کنیم که اولویتهای پنجگانه وزارت علوم در دولت سیزدهم، در بخش آموزش هم پیگیری شود.
زلفی گل گفت: مهارت آموزی به دانشجویان و آموزش شیوه تدریس و منش استادی از جمله برنامههای دولت جدید در بخش آموزش است.
گفتنی است، در ادامه این نشست، قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم و رضا نقیزاده، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی توضیحاتی در خصوص آییننامه جدید شورای عالی برنامه ریزی، شیوه نامه شورا و تشکیل کارگروهها و کمیسیونها ارائه کردند و سپس شیوه نامه و چند برنامه درسی پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/