دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1401 - 17:18

توت خشک پاوه با گردو برای سگ

توت خشک پاوه با گردو برای سگ
شهرستانی در کرمانشاه که تولید کننده انواع مختلف توت خشک در پاوه است.توت خشک انواع مختلفی دارد که از نظر طعم، مزه ، شیرینی و …. متفاوت هستند.
کد خبر : 802443

به گزارش خبرگزاری آنا، شهرستانی در کرمانشاه که تولید کننده انواع مختلف توت خشک در پاوه است.توت خشک انواع مختلفی دارد که از نظر طعم، مزه ، شیرینی و …. متفاوت هستند.توت خشک را می توان به جای قند برای چای که بسیار مفید تر و بهتر از شکر و قند است چرا که اونا برای سلامتی بسیار مضر است و چاقی مفرط می آورد ولی توت خشک مقوی و خوش طعم است که خوشبختانه در خانواده های ایرانی مورد پذیرایی واقع شده است.

خاصیت توت این که ضد التهابی هست و باعث کاهش فشار خون می شود و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری عروقی و قلبی می شود. مهم ترین آن باعث ایجاد جوان سازی پوست می شود. توت خشک پاوه سرشار از ویتامین ها A، C، K1 ، B2، E3، B3 ،B6  ، منیزیم، فسفر، مس، سلنیوم و … است.

کارشناسان تغذیه و سلامت برای سلامتی بدن توت خشک را پیشنهاد می دهند. که توت خشک شمیران برای تهران است که از نظر معروفیت آن بسیار مورد تعریف و تمجید قرار گرفته شده که برای صادرات مورد استفاده می گیرد. توت خشک هم می توان به صورت فله و هم بسته بندی در بازار تهیه کرد.

یکی از رایج ترین و پرفروش ترین محصولات در ایران توت خشک شیراز است که از نظر خاصیت درمانی و دارویی جدیدی در این چندسال اتفاق افتاده جلوگیری کند.توت خشک کالری مناسبی دارد.باعث افزایش عمر می شود.به شدت خونساز و برای تقویت کبد و کلیه مفید است.باعث تقویت شنیداری و دیداری می شود.باعث درمان زودرس سفید شدن مو می شود.باعث کاهش وزن ورزشکاران می شود.

توت خشک پاوه با گردو برای سگ

خواص توت خشک با گردو

نعمات خداوند همواره شامل حال سر زمین ایران بوده و هست از این رو میوه ها و مغزیجاتی که در ایران وجود دارد در فصل باروریشان مصرف نمی شود و بیش از نیاز مصرفی است ایرانیان از قدیم الیام یاد گرفتند تا میوه ها را خشک کنند و به صورت خشکبار در در فصلهای متفاوت مصرف کنند موادی مغذی که در خشکبار وجود دارد می تواند نیرو و انرژی بالایی به بدن انسان دهد و روح را التیام بخشد.

برخی از آجیلها به عنوان دارو مصرف می شوند چرا که خواص بسیار بالایی دارند و می توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند البته شرایط استفاده آنها در برهه های زمانی متفاوت است و طبق تجربه پیشینیان اصولی را باید برای مصرف آنها رعایت کرد.

در نواحی جنگلی و روستایی درختان گردو و توت بسیار زیاد است و مردم محلی نیز از خواص توت خشک با گردو تویسرکان با خبرند و همواره در زمانهای معین و اصولی آنها را جمع آوری می کنند.

برای مصرف توت خشک با گردو می توان در فصول پاییز از آنها بهره برد زیرا حدیثی از ائمه در مورد فصل پاییز مجود است که می فرمایند در بادهای پاییزی لباسهای گرم بپوشید زیرا همان طور که بادهای پائیزی درختان و سبزه زارها را خشک می کند پوست شما نیز در مقابل آنها آسیب پذیر است و با لباسهای گرم از خود محافظت کنید و برای رعایت این اصول شما می توانید از گردو و توت خشک نیز برای تقویت و گرم نگه داشتن بدن خود استفاده کنید.

توت خشک پاوه با گردو برای سگ

توت خشک برای سگ

ممکن است تا به حال درخت توت را در خیابان ها زیاد دیده باشید، این میوه در اندازه ای بسیار کوچک می باشد که طعم شیرینی دارد و در دو رنگ سفید و سیاه (شاه توت) وجود دارد.

این میوه را به صورت تازه و هم خشک شده مصرف می کنند و بعضی ها از آن مربایی خوش طعم تهیه می کنند که دارای مقدار زیادی پروتئین، آهن و کلسیم می باشد.

توت از خواص بسیار زیادی برخوردار است و در درمان بسیاری از بیماری ها بسیار موثر می باشد از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل دیابت

افرادی که از قند خون رنج می برند بهتر است به جای مصرف قند از توت خشک استفاده کنند، چرا که با این کار قند خون آن ها کنترل می شود.

افزایش سیستم ایمنی بدن

توت خشک سرشار از ویتامین سی است که سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها تقویت می کند.

تقویت حافظه

مواد مغذی موجود در توت خشک به عملکرد بهتر مغز کمک زیادی کرده و از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

احتمالا برای شما هم سوال باشد و یا شاید بپرسید که توت خشک برای سگ ضرر ندارد؟ در پاسخ باید بگوییم نه، همان قدر که برای انسان مفید است برای سگ هم مفید می باشد و مصرف آن برای این حیوان کاملا بدون ضرر می باشد.

دستگاه گوارش سگ بسیار حساس است و خوردن مواد غذایی ناسالم باعث به خطر افتادن سلامتی آن ها می شود و حتی ممکن است در مدت زمان طولانی باعث مرگ آن ها شود.

سگ ها می توانند میوه هایی همچون خیار، سیب و موز هم بخورند، پس اگر سگ خانگی دارید بهتر است به تغذیه آن توجه کنید.

انتهای رپرتاژ خبری/

انتهای پیام/

برچسب ها: توت سفید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته