دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1401 - 00:15

فلاحت‌زاده: رقیب جدی استقلال، پرسپولیس است/ ساپینتو برخلاف مورایس نتوانسته دستیاران دلخواهش را بیاورد

فلاحت‌زاده: رقیب جدی استقلال، پرسپولیس است  ساپینتو برخلاف مورایس نتوانسته دستیاران دلخواهش را بیاورد
پیشکسوت تیم استقلال گفت: دو تساوی نشان دهنده ضعف پرسپولیس نیست و این تیم رقیب سنتی استقلال است.
کد خبر : 802401

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا،‌ درباره شرایط استقلال در پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران و پیش از دیدار با مس کرمان در هفته سوم اظهار کرد: آبی‌پوشان در هفته نخست نمایشی ارائه نکردند که چنگی به دل بزند و سه امتیاز را تقدیم سپاهان کردند. در نیمه نخست بازی با ملوان بندرانزلی هم نمایش چشم‌نوازی از شاگردان ریکاردو ساپینتو ندیدیم اما در نیمه دوم که ملقب به نیمه مربیان است، شاهد بازی قابل قبولی بودیم هر چند استقلال هنوز کار دارد تا به عیار واقعی خود برسد. برتری آبی‌پوشان به خصوص از زمان ورود مهدی قایدی به زمین محسوس شد و ضمن اینکه گل دوم را به ثمر رساند گل سوم هم روی خطای پنالتی صورت گرفته بر قایدی به دست آمد. بدون شک دیگر بازیکنان هم باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند بهترین نمایش خود را در زمین داشته باشند.

خط دفاعی استقلال منسجم می‌شود

وی با اشاره به ایرادهایی که در خط دفاعی استقلال دیده می‌شود، بیان کرد: کند بودن مدافعان در این دو بازی مشهود بود و به همین خاطر هم سه گل وارد دروازه سید حسین حسینی شد. البته فرصت‌های دیگری هم نصیب بازیکنان رقیب شد که با درخشش دروازه‌بان و بی دقتی حریف به هدر رفت. بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که دیگر دغدغه خدمت سربازی ندارند انسجام دفاعی تیم را افزایش می‌دهد به شرطی که این دو مدافع به آمادگی بالایی برسند. از طرفی دیگر باید سطح فنی دیگر مهره‌ها نیز بالاتر رود چون دفاع از نوک حمله شروع می‌شود و تمامی نفرات موظف هستند تا در کارهای تدافعی شرکت کنند. نباید به بازیکنان مقابل اجازه داد تا به دروازه نزدیک شوند و خلق موقعیت کنند.

انتظار زیادی از استقلال نداشته باشیم

پیشکسوت تیم استقلال از منتقدان ساپینتو خواست تا انتقادات غیرمنطقی از وی نداشته باشند و گفت: در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا هم کمتر تیم مدعی وجود دارد که از همان هفته اول نتایج بسیار خوبی بگیرد. در لیگ برترانگلیس لیورپول که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است در دو بازی اول فقط دو امتیاز گرفته است. منچستریونایتد دو شکست متحمل شد چون اوضاع آنچنان جالبی نداشت و تنها منچسترسیتی بوده که با قدرت شروع کرده است. در اسپانیا هم بارسلونا نتوانست در بازی اول برنده باشد. در آلمان، ایتالیا و فرانسه هم بایرن مونیخ، میلان، یوونتوس، اینتر و پاری‌سن‌ژرمن نمایش خوبی داشتند اما همه مدعیان عالی ظاهر نشدند. انتظار زیادی است که بخواهیم استقلال از همان ابتدا پر قدرت ظاهر شود و اگر فصل قبل هم شاهد بازی‌های خوبی از سوی آبی‌ها بودیم به خاطر تجربه چندین فصل حضور فرهاد مجیدی در کسوت بازیکن و مربی بود.

سرمربی سپاهان کادرفنی خوبی در اختیار دارد

وی در مورد اینکه سپاهان بسیار خوب بازی‌های این فصل را آغاز کرده، عنوان کرد: تجریه ژوزه مورایس به واسطه سال‌ها دستیاری ژوزه مورینیو و البته سرمربیگری در شرق و غرب قاره آسیا که همراه با قهرمانی بوده مزید بر علت شده تا سپاهان که از تیم‌های خوب فوتبال ایران و صاحب امکانات کافی و بازیکنان مستعد است موفق به کسب نتایجی درخورتوجه شود. فراموش نکنیم مورایس کادرفنی خود را متشکل از افرادی قرار داده که پیش از این سابقه همکاری با آنها را داشته و درک متقابل از همدیگر منجر به انتقال مناسب‌تر خواسته‌های فنی به بازیکنان بوده است. در استقلال شرایط به این ترتیب پیش نرفته و ساپینتو نتوانسته دستیارانی داشته باشد که با تمامی آنها در گذشته همکاری کرده است.

گل‌محمدی پرسپولیس را به زمره مدعیان می‌برد

فلاحت‌زاده پرسپولیس را رقیبی بسیار جدی برای استقلال دانست و تصریح کرد: بدون تردید پرسپولیس در همه حال مدعی فتح لیگ برتر شمرده می‌شود و اگر در یکی دو بازی نتیجه مطلوبی نمی‌گیرد دال بر ضعف این تیم نیست. کسب دو تساوی بدون گل در آغاز رقابت‌های این فصل نباید خیال استقلال را از رقیب سنتی خود آسوده کند و مطمئن باشید یحیی گل‌محمدی می‌تواند تیمش را در زمره مدعیان نگه دارد. مهره‌های بسیار با کیفیتی در پرسپولیس حضور دارند و به مرور زمان شرایط این تیم بسیار خوب خواهد شد تا به کورس قهرمانی بازگردد. تیمی که شخصیت قهرمانی داشته و در دوره‌های زیادی موفق به فتح جام شده در ادامه راه نقاط ضعف خود را پوشش می‌دهد و امتیازات از دست رفته را جبران می‌کند.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته