دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید ترکان بر معرفی امکانات و قابلیت های مناطق آزاد

"سومین کمیته راهبردی رسانه در مناطق آزاد کشور" با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
کد خبر : 80236

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این نشست با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورا، حجت الاسلام زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورا، مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد و اساتید و صاحبنظران رسانه در تهران برگزار شد.


اکبر ترکان در این نشست گفت: برای اصلاح نظام برنامه ریزی چاره ای جز ورود به برنامه ها نداریم و می بایست خود را در شرایط موجود مورد سنجش قرار دهیم.


وی نام بردن مناطق آزاد به عنوان "دروازه واردات"، "حیاط خلوت برخی ها"، "افزایش قاچاق در مناطق آزاد" و امثال آن در رسانه ها را بی اساس و عدم اطلاعات کافی از قوانین و مقررات این مناطق خواند و تاکید کرد: این خبرها و مطالب در شرایطی منتشر می شود که تمامی دستگاه های ذیربط و قانون گذار در مناطق آزاد مثل گمرک، استاندارد و مرزبانی حضور دارند و طرح این موضوعات خلاف واقع است.


ترکان اظهار داشت: باید به دنبال راهکارها و مقابله با اتهامات باشیم و برای رفع اشکالات موجود در مناطق آزاد کشور تلاش کنیم.


ترکان به استفاده از ظرفیت تمام رسانه ها برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه از توانمندی ها و امکانات مناطق آزاد اشاره کرد و بر توجه بیشتر همکاری های رسانه ای در مناطق آزاد تاکید کرد.


مشاور رییس جمهور هم چنین در این نشست بر ضرورت آماده سازی گزارش عملکرد 3 ساله مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور برای ارائه به دکتر روحانی رییس جمهور تاکید کرد.


ترکان مشارکت همه روابط عمومی های سازمان های مناطق آزاد در برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند را خواستار شد و گفت: برگزاری این اجلاس که اواخر اردیبهشت ماه در چابهار برگزار می شود یکی از مهم ترین برنامه های بین المللی مناطق آزاد کشور است و می طلبد همه سازمان های مناطق آزاد در برگزاری آن مشارکت جدی داشته باشند.
چارچوب های رسانه ای جدید در مناطق آزاد تدوین می شود
درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با تاکید بر هم افزایی و هم راستایی فعالیت های روابط عمومی های مناطق آزاد کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، چارچوب های هدفمند و رسانه ای در مناطق آزاد تدوین شده است.


وی افزود: نگرش و دیدگاه روابط عمومی های مناطق آزاد باید بر مبنای ایجاد جریان سازی خبری و افزایش تعامل رسانه های سراسری با روابط عمومی های مناطق باشد.


کسرایی ادامه داد: یکی از ضرورت های فعالیت های اطلاع رسانی و خبری در مناطق آزاد توجه به ظرفیت های جوامع محلی است چرا که توسعه مناطق آزاد بر توسعه این جوامع استوار است.


مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور هم چنین در این نشست بر ضرورت اطلاع رسانی سریع فعالیت ها، اقدامات، ارائه گزارش عملکرد و انتشار آگهی ها، مناقصات و مزایدات در راستای شفاف سازی فعالیت ها در مناطق آزاد تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب