دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1401 - 00:07

محمد صادق سرافراز: تاثیر دیپلماسی فعال بین‌المللی در مدیریت شهری/ بیدار شدن مدیریت شهری پایتخت بعد از ۴ سال

محمد صادق سرافراز: تاثیر دیپلماسی فعال بین‌المللی در مدیریت شهری  بیدار شدن مدیریت شهری پایتخت بعد از ۴ سال
عضو هییت امنای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم گفت: ایجاد دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی با کشورهای دیگر، تاثیر مثبتی در مدیریت شهری ما دارد.
کد خبر : 802142

محمد صادق سرافراز عضو هییت امنای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم هوشمندسازی کلانشهرها به ویژه پایتخت اظهار کرد: چند سالی می‌شد که در شهر تهران شاهد یک خواب مدیریتی در حوزه شهری بودیم، اما در حال حاضر شاهد هستیم که تیم جدید مدیریت شهری به دنبال تحولات جدی در عرصه‌های مدیریتی، علمی، فنی و … است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر گفتمان با سایر کشورها در زمینه هوشمندسازی افزود: گفتمان مدیریت شهری با کشورهای مختلف و انجام جلسات متعدد با مدیران ارشد مدیریت شهری،  نشان از یک دیپلماسی فعال دارد که در ۱ سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

سرافراز با بیان اینکه مدیران شهری باید به دنبال این باشند که خواب و غفلت چهارساله تهران جبران شود افزود: حمل و نقل عمومی از جمله موضوعاتی است که باید در مدیریت شهری به صورت ویژه به آن پرداخته شود؛ به طوری که مشکلات امروزی را در آینده شاهد نباشیم و شهروندان به راحتی با وسایل نقلیه عمومی بتوانند تردد کنند.

عضو هییت امنای مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم بیان کرد: ایجاد دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی با کشورهای دیگر، تاثیر مثبتی در مدیریت شهری ما دارد و در زمینه هوشمندسازی نیز، در حال حاضر پایه شهرداری‌ها در دنیا بحث هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه با تراکم جمعیت بالا در دنیا و زندگی ماشینی، باید حوزه هوشمندسازی کلانشهرهایی مانند تهران را تقویت و ارتقا دهیم گفت: باید با آخرین فناوری‌های روز دنیا بتوانیم کارها را انجام دهیم شهرهای کشور را به سمت هوشمندسازی ببریم. البته یکی از بهترین‌ راه‌های هوشمندسازی شهرها تکیه بر توان داخلی و استفاده از دانش بنیان‌ها است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته