دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 17:09
قائم مقاوم وزیر بهداشت:

دریافت هرگونه وجه برای خدمات بستری در خارج از بیمارستان غیرقانونی است

قائم مقاوم وزیر بهداشت، عنوان کرد: هرگونه دریافت وجه برای خدمات بستری در خارج از بیمارستان، غیر قانونی است و با آن برخورد خواهد شد.
کد خبر : 80209

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌ها، با تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و همراهی جامعه پزشکی در دو سال ونیم گذشته، افزود: با تلاش و همراهی جامعه پزشکی و مردم خوشبختانه بخش قابل توجهی از پرداخت‌های غیر متعارف و تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گرفت، سامان یافته اما در کلان شهرها برای حذف این معضل نیاز به اقدامات تکمیلی است.


وی با توجه به اینکه پرداخت‌های غیرمتعارف برای خدمات پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، افزود: وضعیت دریافت‌های غیرمتعارف در تمامی بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌ها به صفر رسیده و در بیمارستان‌های خصوصی شهرستان‌ها نیز بطور قابل توجهی کاهش یافته است.


قائم مقاوم وزیر بهداشت، در ادامه تصریح کرد: در خصوص دریافت‌های غیر متعارف که بطور غیر مستقیم صورت می‌گیرد، مقرر شد که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با افرادی اقدام به این امر می‌کنند، از مسیر سازمان نظام پزشکی و تعزیرات پیگیری و برخورد قانونی شود همچنین اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص صورت پذیرد.


دکتر حریرچی با اشاره به کاهش قابل توجه دریافت‌های غیرمتعارف در مراکز درمانی تهران، تاکید کرد: در مواردی که برخی مراکز درمانی کد های اضافه در پرونده‌ها لحاظ کنند که با شرح عمل مطابقت نداشته باشد، با هماهنگی سازمان های بیمه ای و نظام پزشکی پرونده‌ها را بصورت تصادفی بررسی و بر اساس قانون برخورد خواهد شد.


وی با توجه به فشار ناشی از عواقب به تاخیر افتادن پرداختی بیمه‌های پایه و تکمیلی به بیمارستان‌ها و همچنین تاخیر در تصویب تعرفه های پزشکی بر جامعه خدوم پزشکی، گفت: انتظار می رود تلاش های مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با همان شدت و علاقه استمرار یابد و جامعه پزشکی همچون گذشته تعرفه های درمانی را بخصوص در بخش خدمات بستری رعایت نمایند.


دکتر حریرچی در پایان گفت: شایان ذکر است تمامی پرداخت ها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هموطنان می تواند موارد نامتعارف را به شماره 1690 گزارش کنند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته