دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1393 - 10:17

پادشاه عربستان: خواهان تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس هستیم

پادشاه عربستان در پیامی به مردم این کشور، بر تعهد بین‌المللی کشورش بر حمایت از موضوعات عربی و اسلامی، به ویژه فلسطین و نیز پایبندی خود به مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم تاکید کرد.
کد خبر : 8016

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان درباره موضع کشورش در قبال موضوعات عربی گفت: عربستان از موضوعات اسلامی و عربی در سطح بین‌المللی از جمله دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌اش، برپایی کشور مستقل‌ و برگزیدن قدس شریف به عنوان پایتخت این کشور حمایت می‌کند.


ملک «سلمان» درباره رویدادهای جاری جهان عرب و اسلام تاکید کرد که پادشاهی عربستان در راستای برقراری همبستگی عربی و اسلامی، به وسیله تشنج‌زدایی و اتحاد برای رویارویی با خطرات و چالش‌های پیش رو تلاش می‌کند.


وی خواستار پایبندی به اصل گفت‌وگو برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات شد.
پادشاه عربستان درباره مبارزه با تروریسم و خطراتی که گروه‌های افراطی در جهان دارند تاکید کرد: با ظهور پدیده افراط‌گرایی و تروریسم به عنوان بلایی جهانی، پادشاهی عربستان مبارزه با انواع افراط‌گرایی و تروریسم را از هرکجا سرچشمه گرفته باشد، سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.


ملک «سلمان» در تشریح نگرش خود نسبت به جهان، با بیان اینکه پادشاهی عربستان بخشی از این جهان است و درگیر مشکلات و چالش‌های آن خواهد شد، افزود: همه ما در این مسئولیت سهیم هستیم و باید به طور فعال در زمینه ایجاد راه حل‌های فوری برای موضوعات جهانی از جمله محیط زیست و تقویت توسعه پایدار مشارکت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته