دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 16:11
برای شرکت در هفتمین مجمع جهانی سازمان ملل متحد؛

سلطانی‌فر به باکو سفر کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای شرکت در هفتمین مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای اتحاد تمدن‌ها امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.
کد خبر : 80149

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از میراث آریا از مقامات 50 کشور برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده و در چارچوب این همایش دو روزه بیش از 40 برنامه مختلف برگزار خواهد شد و در آن بیش از دو هزار نماینده از 190 کشور و 40 نهاد بین المللی حضور خواهند داشت، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در این همایش به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت ، همچنین دیدارهای دوجانبه با مقامات سایر کشورها از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهور است.


همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در این همایش شرکت می‌کند و انتظار می‌رود در گردهمایی جوانان که در چارچوب این همایش برگزار می شود، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حضور یابد.


شعار اصلی این همایش جهانی همزیستی در جوامع فراگیر است و در این همایش مسایل نگران کننده جامعه بشری از جمله تروریسم، افراط گرایی، سوءتفاهم بین فرهنگ و تمدن‌ها بررسی خواهد شد. همچنین نقش رسانه ها در این فرایند و نیز مشکلات آوارگان و مهاجران جنگی از موضوعات مورد مذاکره در این همایش خواهد بود.


همایش جهانی اتحاد تمدنهای سازمان ملل متحد از سال 2008 میلادی به ابتکار ترکیه و اسپانیا برگزار می شود. تا به حال اسپانیا ترکیه، اتریش، قطر، اندونزی، برزیل میزبان این همایش جهانی شده اند و در سال جاری نیز آذربایجان میزبانی آن را بر عهده گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته