دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1401 - 12:53

نحوه استفاده از صندلی ماساژور +ترفندها و نکات مهم

امروزه به دلیل محبوبیت بالای صندلی ماساژور، انواع مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده‌اند. با اینکه ممکن است هر صندلی، تجهیزات و امکانات مختلفی داشته باشد اما اغلب در طرز کار مشابه هم هستند. اگر شما نیز به تازگی صندلی ماساژور خود را خریداری کرده‌اید،
کد خبر : 801461

به گزارش خبرگزاری آنا؛ امروزه به دلیل محبوبیت بالای صندلی ماساژور، انواع مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده‌اند. با اینکه ممکن است هر صندلی، تجهیزات و امکانات مختلفی داشته باشد اما اغلب در طرز کار مشابه هم هستند. اگر شما نیز به تازگی صندلی ماساژور خود را خریداری کرده‌اید، بهتر است که قبل از هر گونه اقدام با نحوه کار آن آشنا شوید. چرا که هر گونه سهل‌انگاری در نحوه استفاده از صندلی‌ ماساژور ممکن است باعث آسیب به دستگاه شوید.

 ما در این مطلب تمامی جزئیات مرتبط با طرز کار صندلی‌های ماساژور را توضیح داده‌ایم. همینطور به نکاتی که باید به هنگام استفاده از آن‌ها مدنظر قرار دهید، اشاره کرده‌ایم. حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

صندلی ماساژ

نحوه استفاده از صندلی ماساژور به صورت مرحله به مرحله

  • صندلی ماساژور همانند تمامی دستگاه‌های الکترونیکی دارای کابل برق است که در پشت صندلی تعبیه شده است. کابل برق را به پریز برق وصل کنید تا دستگاه آماده راه‌اندازی شود. حتما توجه کنید که ولتاژ برق شما مناسب دستگاه باشد تا آسیبی به صندلی وارد نشود. این موضوع را جدی بگیرید چرا که ممکن است باعث آتش‌سوزی شده یا آسیب جدی به دستگاه وارد کند.
  • دکمه کنار سیم را به حالت روشن درآورید.
  • پس از آن دکمه پاور را در صفحه نمایش فشار دهید و یکی از برنامه‌های ماساژ را انتخاب کنید. خواهید دید که صندلی ماساژ به پشت می‌خوابد و ماساژ آغاز شود. در صورتی که برنامه ماساژ را تا چند دقیقه انتخاب نکنید، دستگاه به طور خودکار خاموش خواهد شد.
  • پس از انتخاب برنامه خواهید دید که صندلی بطور خودکار شروع به شناسایی موقعیت بدن می‌کند. توجه کنید که بر روی نمایشگر دستگاه دکمه‌های تعبیه شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید محل مناسب گوی‌های ماساژ را تنظیم کنید. مثلا اگر شانه و کتف شما به درستی بر روی گوی‌های ماساژ قرار نگرفته باشند، می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های بالا و پایین، محل درست آن‌ها را تعیین کنید. شما فقط 10 ثانیه وقت دارید تا تصمیم بگیرید که موقعیت بدنی شما و گوی‌ها با هم مطابقت دارند یا نه! چرا که پس از 10 ثانیه و در صورت عدم دریافت فرمان، ماساژ به طور خودکار شروع خواهد شد.
  • شما می‌توانید نوع ماساژ خود را نیز انتخاب کنید. معمولا تمامی صندلی‌های ماساژ دارای دکمه‌ی حافظه هستند که برنامه‌های ماساژ مختلف از جمله ماساژ آرام و راحت برای رفع خستگی، ماساژ تسکین‌دهنده با عملکرد گرمایشی، برنامه محرک برای عضله‌های محرک و بسیاری برنامه‌های دیگر را در خود ذخیره کرده‌اند. شما می‌توانید از بین برنامه‌های موجود یکی از آن‌ها انتخاب کنید تا ماساژ بر روی شما اعمال شود. حتی برخی از صندلی‌های ماساژ این امکان را فراهم می‌کنند که خودتان برنامه ماساژ موردعلاقه‌تان را ذخیره کنید.
  • شما می‌توانید در طول ماساژ سرعت گوی‌ها، ماساژ بالا یا پایین بدن، رولینگ کف پا و بسیاری دیگر از تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید.
  • در صورت بروز مشکل می‌توانید دکمه توقف را فشار دهید تا ماساژ متوقف شود. توجه کنید که حداکثر زمان استفاده از دستگاه در هر نوبت 20 دقیقه است و زمان بیشتر از آن ممکن به دستگاه آسیب برساند. بین هر دو نوبت نیز باید حداقل نیم ساعت به دستگاه استراحت دهید.
  • با توقف یا خاموش کردن دستگاه، تکیه‌گاه و ساق پاها به حالت اولیه باز می‌گردند و عملکرد دستگاه از کار می‌افتد.
  • در انتها و پس از فشار دکمه خاموش/ روشن می‌توانید دوشاخه را از برق بکشید. همیشه سعی کنید که بعد از استفاده از دستگاه دوشاخه را از برق بکشید تا از هر گونه آسیب به دستگاه خودداری کنید.

نکات مهمی که به هنگام استفاده از صندلی ماساژور باید به آن‌ها توجه کنید.

  • حداکثر زمان استفاده از صندلی ماساژور 20 دقیقه است و در غیر اینصورت ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود.
  • در صورتی که صندلی ماساژور خود را از مراکز معتبر مثل شرکت صندلی ماساژور روتای خریداری نمایید، حتما دفترچه راهنما دریافت خواهید کرد. معمولا در دفترچه راهنما به طور جزئی در مورد نحوه استفاده از صندلی ماساژور توضیح داده می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از دستگاه، دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید.
  • استفاده از صندلی ماساژور برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان، بیماران قلبی، خانم‌های باردار و بیماران پوستی توصیه نمی‌شود. همینطور بهتر است به هنگام مستی یا در دوران قاعدگی از صندلی ماساژ استفاده نکنید.
  • به هنگام جابه‌جایی دستگاه از قطع بودن تمامی سیم هاي برق مطمئن شوید.
  • بهتر است که زیر صندلی فرش یا موکت پهن شود تا آسیبی به کفپوش وارد نگردد. همینطور حتما توجه کنید که صندلی بر روی سطح صاف قرار گرفته باشد.
  • قبل از استفاده به حداکثر وزن دستگاه توجه کنید. وزن بیشتر از آن می‌تواند باعث آسیب به دستگاه شود.

اگر اولین بار است که از صندلی ماساژور استفاده می‌کنید، حتما به نکاتی که در اینجا اشاره کردیم، توجه نمایید. توجه به این نکات باعث می‌شود که سال‌های سال بتوانید از صندلی ماساژور خود استفاده کنید. تقریبا تمامی صندلی‌های ماساژ دارای طرزکار یکسانی هستند اما ممکن است در برخی از جزئیات مثل تجهیزات و امکانات با هم متفاوت باشند که این جزئیات معمولا در دفترچه راهنما ذکر می‌شود.

https://rotai.asia/massage-chair-buying-guide/

همچنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید صندلی ماساژور دارید پیشنهاد می‌کنیم که مطلب بالا را مطالعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

انتهای پیام/

برچسب ها: ماساژ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته