دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

دانشگاه‌های نسل سوم به آموزش تحقیقات و فناوری بپردازند

دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنایع دریایی بر فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم در زمینه آموزش تحقیقات و فناوری تاکید کرد.
کد خبر : 80138

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیداحمد معتمدی رئیس این دانشگاه در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنایع دریایی گفت: «دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین دانشگاه کشور بود که اقدام به راه‌اندازی دانشکده مهندسی کشتی‌سازی کرد.»


او افزود: «دانشکده کشتی‌سازی این دانشگاه در سال 65 راه‌اندازی شد که ابتدا تنها به موضوع کشتی‌سازی می‌پرداخت اما اکنون این دانشکده تبدیل به پردیس دانشگاهی شده است و بسیاری از رشته‌های مرتبط با حوزه مهندسی دریا را دارد.»


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: «این دانشکده در شهر بندرعباس راه‌اندازی شده است و هدف از راه‌اندازی این دانشکده در کنار دریا این است که فارغ‌التحصیلان آن بتوانند در مشاغل مرتبط با این حوزه فعالیت کنند.»


معتمدی با اشاره به ارتباط خوب دانشکده کشتی‌سازی این دانشگاه با صنایع گفت: «باید دیگر دانشکده‌های دانشگاه نیز این روند را دنبال کنند. دانشگاه‌های کشور باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در حرکت باشند؛ باید نسل اول دانشگاه‌های در زمینه آموزش، نسل دوم در زمینه آموزش و پژوهش و نسل سوم دانشگاه‌ها به بحث آموزش تحقیقات و فناوری بپردازند.»


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : «دانشگاه‌ها باید در جهت حل مشکل صنعت گام بردارند. رویکرد ما حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم در بخش صنایع دریایی است و تاکید داریم که فعالیت دانشکده این دانشگاه در شهر بندرعباس در خدمت این صنعت باشد. در دانشکده کشتی‌سازی آموزش‌های تخصصی موردنیاز داخل کشور را دنبال می‌کنیم و در این راستا با دانشگاه‌های مهم و معتبر دنیا قراردادهای مختلفی منعقد کرده‌ایم. باید بتوانیم در این دانشگاه مشکلات صنایع دریایی و کشتی‌سازی را رفع کنیم.»


او افزود: «دانشکده پردیس بندرعباس را به عنوان پارک فناوری و صنایع کشتیرانی دنبال می‌کنیم تا اجرای طرح‌های ملی بزرگ در صنایع دریایی را پیگیری کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته