دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مخالفت بخش خصوصی با دو نرخی شدن بنزین/ هزینه حمل؛ علت تفاوت قیمت بنزین در جایگاه‌های کشورهای غربی

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: قیمت بنزین باید در محل توزیع که مخازن وزارت نفت یا پالایشگاه‌هاست، یکسان باشد و هزینه حمل نه به عهده دولت بلکه بر عهده جایگاه‌داران باشد.
کد خبر : 80132

به گزارش گروه اقتصادی آنا، فرهاد فزونی در واکنش به تلاش مجلس برای دو نرخی کردن بنزین و مخالفت دولت در این‌باره اظهار کرد: دو نرخی کردن بنزین را مطرح می‌کند. دو نرخی کردن بنزین به نفع کشور نیست و گویا این مسئله بیشتر برای لجبازی با دولت یازدهم مطرح شده است و جای تاسف دارد.


وی با بیان اینکه خواسته مجموعه اقتصادی کشور این است که ارز تک نرخی شود با بتوانیم یک سری از مشکلات را حذف کنیم و جلوی رانت‌خواری را بگیریم، افزود: دو نرخی کردن بنزین بطور حتم فضایی برای رانت‌خواری ایجاد می‌کند و فساد به بار خواهد آورد و به هیچ وجه به صلاح کشور نیست. نه وزیر، نه معاونان و نه هیچ یک از اعضای دخیل دولت در این مسئله و فعالان بخش خصوصی با دو نرخی کردن بنزین موافق نیستند.


این عضو هیأت نمایندگان تهران تاکید کرد: چیزی که ما می‌خواهیم این است که قیمت بنزین در محل توزیع که مخازن وزارت نفت یا پالایشگاه‌هاست یکسان باشد و هزینه حمل نه به عهده دولت بلکه بر عهده جایگاه‌داران باشد.


وی ادامه داد: فرض کنید، می‌خواهیم از پالایشگاه تهران بنزین توزیع کنیم. کسی که در شهر ری جایگاه دارد، پول کمتری برای هزینه حمل بنزین پرداخت خواهد کرد تا کسی که در نیاوران جایگاه دارد و این به طور دقیق رعایت عدالت است. کسی که در نیاوران زندگی می‌کند و بنز و پورشه و مازاراتی سوار می‌شود، مصرف سوخت بسیار بالایی هم دارد.


فزونی با بیان اینکه طبقه مرفه جامعه باید هزینه‌های استفاده از آن امکانات و ماشین‌ها را بپردازد و این پول نباید از جیب ساکنان شهر ری برود، خاطر نشان کرد: در کشورهای غربی، قیمت بنزین در جایگاه‌های مختلف متفاوت است و این به دلیل هزینه حمل است. اگر شما در محله مرفه‌نشین با امکانات بیشتر زندگی می‌کنید، باید پول بیشتری هم بابت بنزین بپردازید و این هزینه نباید از جیب دولت یا طبقه آسیب‌پذیر جامعه خرج شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت بنزین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته