دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1401 - 09:33
حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت:

رئیس‌جمهور اهتمام ویژه به تغییر وضعیت جنوب کرمان دارد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام ویژه دولت به رشد و شکوفایی استان کرمان گفت: رئیسی مصمم است در چهارسال آینده، جهش و تحولی در وضعیت استان و مناطق جنوب کرمان به نفع مردم و رفع محرومیت صورت گیرد.
کد خبر : 801154

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید محمد حسینی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت، ظرفیت های گسترده و متنوع استان کرمان و جیرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعال شدن مزیت های استان در حوزه های مختلف از جمله، کشاورزی، گردشگری و معادن مورد توجه دولت قرار دارد تا این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه استان فعال کند.

حسینی با اشاره به تمدن و فرهنگ دیرینه شهرستان جیرفت اظهار داشت: یادآوری پیشینه‌ی تمدنی و سخن گفتن از بزرگان و یادآوری رویدادهای مهم تاریخی برای ماندن در گذشته و صرفا افتخار به آن نیست، بلکه به خاطر آشنایی نسل جوان و ایجاد روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ و روحیه‌ی ما می توانیم در میان  جوانان امروز و آینده ایران عزیز است تا دچار خودباختگی نشده و اقدامات بزرگی انجام دهند.

حسینی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی جیرفت و جنوب کرمان اظهار داشت: این منطقه ضمن برخورداری از جاذبه های متعدد گردشگری از محصولات متنوع کشاورزی به ویژه مرکبات و خرما برخوردار است و می تواند در صادرات غیر نفتی پیشگام و پیشتاز باشد.

معاون رئیس‌جمهور ایجاد تحول در استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی را حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت : دولت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد و البته لازم است مدیران دستگاه ها و سازمان های اداری و مردم این مناطق نیز فعالیت بیشتر و مضاعفی از خود نشان دهند تا مسیر پیشرفت هموار شود.

حسینی با اشاره به مشکلات گسترده و انباشته شده‌ی سالهای اخیر، اظهار داشت: دولت به رغم تنگناها و مشکلات مصمم است به فضل الهی با همه توان و امکانات موجود، مشکلات را برطرف کند و شرایط را به نفع آسایش و رفاه مردم تغییر دهد و در این رویکرد سفرهای استانی و پیگیری اجرای مصوبات آن، نقش موثری ایفا می کند.

حسینی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های دولت در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در این عرصه تلاش می کند سطح روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه را تقویت کند تا زمینه برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت های قابل توجه جیرفت ازجمله تولید بالغ بر ۸۵ گونه کشاورزی، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به کشاورزی باید صنایع جنبی تبدیلی نیز با حمایت وزارت صمت و مشارکت بخش خصوصی توسعه یابد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت با جدیت و به طور شبانه روزی در حال فعالیت است و اگر این روحیه در همه سطوح مدیران و کارکنان تسری پیدا کند، شاهد تحولات و دستاورد های چشمگیری خواهیم بود.
 معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم اظهار داشت: اقتصاد عرصه رقابت است و کشورها تلاش می کنند با مشوق های مختلف سرمایه گذاران را جذب کنند لذا در این حوزه باید تلاش بیشتر و اقدامات گسترده تری انجام دهیم تا با تسهیل امور و ایجاد انگیزه و جاذبه، روند سرمایه‌گذاری در کشور ارتقا یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت بدون توجه به حاشیه سازی های بدخواهان ، مسیر خدمت به مردم را طی می کند، گفت: دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه ها هدر دهد، ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم و لازمه تبدیل شدن به نظام الگو و الهام بخش این است که مسئولان و آحاد جامعه دارای روحیه جهادی، کار و کوشش خالصانه باشند.

حسینی با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و زیربنایی در سراسر کشور گفت: امروز با اقدامات دولت در تکمیل این گونه پروژه ها، امید و نشاط در بین مردم احیا می‌شود چون بدون امید و نشاط در جامعه تحول و پیشرفتی صورت نمی گیرد.

در این نشست فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین دستگاه های مختلف، مشکلات شهر جیرفت در بخش های مختلف و پیشنهادات و راهکارهای خود برای بهبود شرایط را مطرح کردند .

اعظمی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با تقدیر از حمایت های دکتر حسینی از روند پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت و ارتقاء جایگاه جنوب کرمان گفت: دکتر حسینی در  هر سمت و موقعیتی که بوده همواره نسبت به کرمان به ویژه جیرفت و مناطق جنوب استان توجه ویژه داشته و از توسعه و آبادانی آن دلسوزانه حمایت کرده است که از این جهت باید قدردان باشیم و دولت مردمی و انقلابی اقای رئیسی هم در حوزه های گوناگون از جمله کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای کرده است که یک نمونه آن خرید نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت و پرداخت مناسب است. که این اقدامات نویدبخش آینده بهتری برای کشور است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته