دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 11:53

وزیر اطلاعات: ایران به امن‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است

وزیر اطلاعات گفت: درایت و هدایت هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب و عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران به امن‌ترین کشور منطقه تبدیل شود.
کد خبر : 79988

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی دوشنبه‌شب در دومین نشست شورای اداری هرمزگان اظهارکرد: درحالی‌ که در بسیاری از کشورهای دور و نزدیک شاهد جنگ، خونریزی، انفجار و تیراندازی هستیم که خوشبختانه مردم ایران در کمال آرامش زندگی می‌کنند.


وی افزود: وحدت و همدلی اقوام و مذاهب از یکسو و هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و قضایی از سوی دیگر موجب شده تا هرگونه اقدام دشمنان این نظام با شکست مواجه شود.


وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: همکاری تنگاتنگ جامعه اطلاعاتی و امنیتی شامل ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، نیروی مقاومت بسیج، قوه قضائیه، وزارت کشور، ستادکل نیروهای مسلح و وزارت دفاع ودیگر دستگاه‌ها راه را بر هرگونه نفوذ دشمنان این نظام بسته است.


علوی، با تشریح رویدادهای سال گذشته از جمله برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مذاکرات ایران و کشورهای 1+5، از سال 94 به‌عنوان یکی از امن‌ترین سال‌هایی نام برد که پشت سر گذاشته‌ایم.


وی ادامه داد: در سال گذشته از نظر شاخص امنیت، جمهوری اسلامی ایران سیر صعودی داشت و با همت، همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف و حضور مردم سالی آرام همراه با حماسه‌های پرشکوه رقم خورد.


علوی تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله سال گذشته بسترهای لازم را برای عملی کردن خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اقتصاد مقاومتی فراهم کرد.


وی به نقش مهم مردم در اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: پیوند تنگاتنگی میان شکوفایی اقتصادی و امنیت وجود دارد و خوشبختانه همه مردم درک می‌کنند که در کشور ما امنیتی بی‌بدیل حکمفرماست که اشراف اطلاعاتی و هم‌افزایی و تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور این امنیت را برای ما به وجود آورده است.


علوی، وحدت و فضای برادری میان اقوام و مذاهب کشور را بسیار خوب برشمرد و گفت: همدلی و هم زبانی در گفتار و عمل از جمله مؤلفه‌های اثرگذار در امنیت کشور است.


وزیر اطلاعات ابراز کرد: وجود امنیت فراگیر موجب شده تا سرمایه‌گذاران زیادی ایران را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و مدیران دولتی و بخش خصوصی نیز باید بتوانند با جذب آنان مقدمات لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.


علوی افزود: مردم استحقاق دارند که با همدلی و همزبانی به خدمت آن‌ها بپردازیم و طعم شیرین خدمات نظام را حس کنند زیرا فلسفه وجودی مدیران خدمت به مردم است.


وزیر اطلاعات تأکید کرد: به اوضاع امنیتی کشور اشراف کامل داریم و مواردی نیز بوده که ضمن کشف و خنثی‌سازی با عوامل آن‌ها نیز برخورد شده است.


وی با اشاره به همکاری همه جانبه مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بیان کرد: وزارت اطلاعات زمانی می‌تواند خوب کار کند که همه مردم ضمن همراهی خود را در ایجاد امنیت سهیم بدانند که هم‌اکنون شاهد چنین وضعیتی هستیم.


علوی تأکید کرد: زمانی که همه در امنیت سهیم باشند امنیت کم‌هزینه برای نظام ایجاد می‌شود و رخدادهایی که جنبه تهدید برای جامعه گرفته، به فرصت تبدیل می‌شود.


وزیر اطلاعات در بخش دیگری ازسخنان خود عملکرد دولت یازدهم را با وجود مشکلات موانع بسیار در دو سال اخیر مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر دولت ویژگی‌های خاص خودش را دارد و ویژگی بارز دولت یازدهم این است که ترکیب خاص و وابسته به جناح خاصی ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر اطلاعات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته