دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 11:56

آیت‌الله حسینی: طرفداران ولایت فقیه در عراق روبه افزایش است/ اگر محاصره اقتصادی نبود، خیلی از پیشرفت‌های امروز را نداشتیم

نماینده رهبر انقلاب در عراق و سوریه، وحدت را ضروی‌ترین نیاز امروز عراق دانست و از گسترش طرفداران ولایق فقیه در این کشور خبرداد.
کد خبر : 79976

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از حوزه‌نیوز، آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در عراق و سوریه پیرامون وضعیت فعلی این دو کشور اظهار کرد: در عراق از نظر مردمی شرایط خوبی حاکم است، از سویی موج توجه به انقلاب از نظر بیداری اسلامی و توجه به جمهوری اسلامی روز به روز گسترده‌تر می‌شود.


وی افزود: در بین مردم کسانی که طرفدار ولایت فقیه است بیشتر شده و تمام تلاش‌هایی که دشمن برای بد جلوه دادن ایران کرده است رو به زوال است.


نماینده رهبری در عراق و سوریه گفت: البته شرایط سیاسی عراق شرایط مناسبی ندارد، به لحاظ اینکه دولت در کارهایش موفق نبوده است، در عمران و آبادی کار چندانی صورت نگرفته و وجود احزاب متعدد و گرایش‌های متعدد در داخل دولت و در خارج دولت مشکلاتی را ایجاد کرده است.


حسینی با توجه به شرایط موجود عراق و با تأکید بر اینکه «صرفا با پول و ثروت نمی توان همه مشکلات را رفع کرد»، خاطرنشان کرد: آن چه در ایران در اول انقلاب اتفاق افتاد، اینکه همه دنیا با ماقطع رابطه کردند و راه را بر ما بستند نفت هم دیگر صادر نمی‌شد، مردم همه اتکا به خداوند متعال داشتند و به بازوی خودشان و توانمندی‌هایشان و امکانات داخلی تکیه کردند و این باعث شد حرکت انقلاب به سوی عمران و آبادی حرکت کند و رفع مشکلات بسیار سریع و شتابان بشود، لذا تجربه ایران امروز الگویی خوبی برای عراق است.


وی ادامه داد: البته امروز هم محاصره‌های اقتصادی علیه ایران وجود دارد ممکن است اشکالاتی و بعضی از گرانی‌ها را ایجاد کرده باشد ولی به نظر من در مجموع حتی محاصره‌های اقتصادی دشمن هم در این سال‌ها به نفع ما بوده است چه بسا اگر این محاصره اقتصادی نبود و راه‌ها برای ما باز بود خیلی از پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های امروز را نداشتیم.


حسینی، وضعیت عراق را مدنظر قرار داد و بیان کرد: ملت عراق هم باید امروز به آن سو حرکت بکنند الان مشکلات اقتصادی در عراق شدت پیدا کرده است، البته این یک فرصت و چه بسا نعمتی است که باید با اتحاد مردم رفع گردد.


نماینده رهبر انقلاب درسوریه و عراق تأکید کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی و بنده به عنوان نمایند مقام معظم رهبری سعی و تلاشم این است که با تمام اقشار عراقی ارتباط دوستانه داشته باشیم و سعی کنیم که آن حالت پدری و چتر عمومی را از دست نداده و ضمن پشتیبانی از وحدت در عراق همه احزاب را به انسجام و قانون‌گرایی دعوت می‌کنیم.


وی افزود: اگر امروز سخن از اصلاح در عراق است، این مهم باید از کانال قانون انجام بگیرد نه از راه زور و نه از راه تهدید؛ چراکه در غیر این‌صورت زمینه تسلط دشمن فراهم می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته