دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1395 - 10:20

انجمن‌های میراث فرهنگی نقش مهمی در هم‌افزایی ماموریت‌های سازمان دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت انجمن‌های میراث فرهنگی و نقش آن‌ها در هم‌افزایی ماموریت‌های سه‌گانه این اداره کل گفت: باید به انجمن‌های میراث فرهنگی و نقش آنان بیش از پیش توجه کرد.
کد خبر : 79936

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع صفت با بیان این مطلب در جلسه انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مشهد که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان مشهد برگزار شد گفت: توجه به انجمن های میراث فرهنگی می تواند ما را در توسعه و پیشبرد اهداف کمک کند.


وی افزود: نقشی که انجمن های میراث فرهنگی دارند در هر سه حوزه ماموریت های این اداره کل مهم و تاثیر گذار است.


زارع صفت در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال در کنار ماموریت های سه گانه و مهم این اداره کل، انجمن های میراث فرهنگی می توانند در جلوگیری از قاچاق اشیاء عتیقه نیز تاثیر گذار باشند.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه صحبت های خود افزود: مشهد مقدس ظرفیت های بزرگی در حوزه های گوناگون دارد و در این میان انجمن های میراث فرهنگی می توانند کمک بزرگی به ما بکنند.


وی در ادامه به موضوع مشهد 2017 اشاره کرد و افزود: انجمن های میراث فرهنگی می توانند در این خصوص برنامه ریزی کرده و به کمک دستگاه های دولتی بیایند.


وی در ادامه افزود: معرفی مفاخر، حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری، ترویج صنایع دستی و ... از مهمترین موضوعاتی است که انجمن های میراث فرهنگی می توانند آن ها را پیگیری کنند.


در این جلسه هم چنین رضا منصوری فرماندار مشهد نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت انجمن های میراث فرهنگی ونقش آنان گفت: توجه به انجمن های میراث فرهنگی به عنوان یک امر مهم در دستور کار فرمانداری مشهد است.


وی گفت: انجمن های میراث فرهنگی نقش مهمی دارند و با توجه به ظرفیت شهر مقدس شمهد و استان خراسان رضوی باید از ظرفیت های انجمن های میراث فرهنگی بیش از پیش توجه کرد.


وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است که یک کارگاه آموزشی برای اعضاء انجمن های میراث فرهنگی تشکیل شود.


در این جلسه هم چنین احکام اعضاء انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مشهد به آنان ابلاغ شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته